Underlivet etter fødsel

~lilleL~

Flørter med forumet
Noen som vet sånn ca tid det slutter å være vondt nedentil? Måtte sy noen sting etter fødsel, og nå svir det så utrolig mye når jeg må på do og av og til ved bevegelse.
 
Sist tror jeg mine gjorde vondt ca 14 dager, etterpå var det ømt minst 6 uker.. Sydde både inni og utenpå sist.
 
Varte en stund hos meg også, måtte sy noen sting.
For og lindre svien kan det være lurt og fylle en kanne med lunket vann (slik som en vanner blomster med), og skylle når en tisser.
 
Var en som sa til meg at det hjalp å sitte i grønnsåpe vann. Har ikke prøvd det selv. Her er det mest ubehagelig når jeg går masse og når jeg vasker nedentil
 
6dager siden i dag. Sykt vondt ennå.
Grad 2 rifter + klippet. Er der det er klippet det gjør mest vondt.
 
Kjøp bedøvende salve på apoteket! Var vel ømt og vondt i ca 14 dager tenker jeg, men hjelper med salve, ihvertfall om man må noe mer enn bare å tisse...
 
Med mine to barn som jeg allerede har. Tok det ca 14 dager før det føltes ganske normalt igjen og stingene løsnet. Hadde grad 2 rift med begge.
 
Med min forrige ble jeg klippet og stingene gikk opp før dem skulle, så jeg måtte tisse i dysjen i 2 uker med strålen på. Alt jeg gjorde var vondt :-(. Fikk til slutt bedøvelses salve til og ta på, men innen jeg fikk den ble det bedre :-(
 
Jeg fødte for seks uker siden, ble klippet to cm. Sved noe inni helvette i ei drøy uke, før det sakte men sikkert ble bedre. Står fortsatt (!) i hockey og tisser, bøyd fremover. Husker jeg gren i dusjen og etter dobesøk, det gjorde SÅ vondt. Sprengte hvis jeg gikk mye, det gjør det enda, men nå kan jeg gå rundt på kjøpesenter, det kunne jeg ikke i begynnelsen. Ibux hjalp, og det å drikke MYE vann, for da ble urinen utvanna. Konsentrert urin var det absolutt verste. Var veldig lite forberedt på tida etter fødselen, så ble fryktelig frustrert. Men, det blir bedre!
 
Må legge til at for de aller fleste så går det nok fortere enn det har gjort hos meg altså, men de sier at klipp tar lenger tid enn hvis man har revna litt.
 
Back
Topp