Underlag i hundehus....

gutt09jente11

Forumet er livet
Har en liten border collie mix, som elsker å være ute, men nå begynner det å bli kaldere, så hun trenger noe i hundehuset sitt..

Det er isolert og godt hundehus, men syns hun må ha noe å ligge på.

Problemet er at tepper og sånt drar hun ut, prøvde med et gammelt stivt flossteppe, men det har hun begynt å tygget på.. :P Hun elsker altså å "rasere" litt.. Så hva skal jeg ha i hundehuset? :P

Jeg har isopor med ullteppe på hos katten vår. :) Det går jo an å feste teppet til isoporen eller gulvet slik at hun ikke får dratt det ut fra huset. :)

Broren min hadde samme problem,bikkja dro ut - eller raserte teppene i hundehuset. Han la varmekabler der i stedet <3 Alt for å holde bikkja god og varm. (Nå er ikke den hunden plagsomt mye ute i kulden, men om den er ute så har den og katten ett godt og varmt hus :-) )

Ta to treplater som dekker bunnen til hundehuset og legg isopor imellom. Det isolerer godt i alle fall. Om hunden drar ting med seg ut å tygger på det, er det veldig vanskelig å finne noe mykt som ikke blir ødelagt. Hva med å prøve en hundeseng? Vi har en type fra merket buster i polyester som hundene ikke liker å bite på.

selger noe på coop bygg.. vet ikke heeeelt hva det er, men skal være samme prinsipp som varmekabler. uten varmekabler.. så kan du legge et billig gulv oppå?

Vi har rett og slett satt inn en bitte liten varmeovn i hundehuset vi. Og på gulvet har vi stifta fast et teppe, slik at hun ikke kan dra det med seg.

Må ha noe som kan vaskes også, for hvis det blir vått, så vil det jo bli kaldt igjen.. Hundehuset er godt isolert, så trenger ikke mer av det. Skulle bare hatt noe godt og varmt og ligge på... Se om jeg finner en billig hundeseng, kjedelig å kjøpe noe dyrt som bare vil bli skittent og ødelagt :p

Back
Topp