"Underholdning" under vielsen?

FruGull

Glad i forumet
Er det noen som vet om det finnes noen slags "regler" på hva som er tillatt av "underhodning" under vielsen i kirken?[8|][:D]

Eller stripping? Tihi[:D] Klarte bare ikke la være jeg!

Vet ikke hva som er begrensningen jeg? Noe spes du tenker på?

ORIGINAL: Dollface™

tror vel kanskje at tryllekunstner er litt drøyt [:D]
Huff ja[&:][:D]
Men hva med dans? En nydelig, vakker kjærlighetsdans???

ORIGINAL: Oline

Jeg var i et bryllup, der presten plutselig dro(/tryllet?) en trompet ut av kjortelen(?) og begynte å spille.
Det synes jeg var drøyt[8|]
Oi!![&:] Da hadde jeg kanskje begynt å le[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Ågot Stang

tjaaaaaaaaaaaaa... vet ikke jeg..

tror kanskje jeg ville spart det til selskapet kanskje, og at noen sang en sang eller spilte på et instrument i kirken..

tjaaaaaaaaaaaaa... vet ikke jeg..

tror kanskje jeg ville spart det til selskapet kanskje, og at noen sang en sang eller spilte på et instrument i kirken..
Har selv vært med på en oppsetning i denne kirken, og du aner ikke hvor flott det kan være når de danser i midtgangen[:)] Ok, så er jeg kanskje litt kunstnerisk av meg, og ønsker meg noe litt annerledes. Skal ha sang også![:)]

ORIGINAL: snupsemamma

ORIGINAL: Oline

Jeg var i et bryllup, der presten plutselig dro(/tryllet?) en trompet ut av kjortelen(?) og begynte å spille.
Det synes jeg var drøyt[8|]

Å neeeei, nå fikk jeg noen stygge bilder i hodet, som jeg ikke kommer til å få vekk med det første!!!

Gå inn på kirken.no, der finner du reglene. Er regler for hva som er tillatt og for når i Gudstjenesten det er tillat. Koret mitt fikk ikke synge en sang av Beatles under Gudstjenesten f.eks...

Takk for tips Fru riskorn! Når jeg tenker meg om, fikk ikke jeg synge "Hallelujah" av Leo Cohen i min søs bryllup heller[&o]

6. Musikk/symbolhandlinger. Her fastsetter den nye ordning følgende: Deltakerne i bryllupsfølget og andre kan medvirke med musikk, høytlesning eller andre kulturelle innslag. Her gis mulighet for kreativitet og deltakelse for å gjøre seremonien enda mer personlig. Det kan her f. eks. åpnes for elementer som understreker brudeparets etniske bakgrunn. Der den ene part har en annen kirkelig tilhørighet enn Den norske kirke, kan det her åpnes for deltakelse fra vedkommende kirkesamfunn.
Rammene for det hele er fremdeles at enkeltelementer i seremonien som musikk, opplesning og andre innslag skal utformes i samsvar med at et kirkebryllup er en kirkelig handling av gudstjenestelig karakter. Men det er nå åpnet for en kreativ arena, der brudeparet i sterkere grad enn tidligere skal få gi seremonien sitt personlige preg. Hva ønsker brudeparet?

Dette stod på kirken.no... Kan ikke se at dans er forbudt jeg? Er jo ikke snakk om "Dirrty" el noe[:D][:D]

kan ikke den dansen vente til brudevalsen?

ORIGINAL: dagosi

kan ikke den dansen vente til brudevalsen?
Det er ikke vi som skal danse altså, men noen profesjonelle![:)]

ORIGINAL: *Celina*

Jeg skal synge i bryllupet til et vennepar av meg og sambo. Det er jo underholding.  *nervøs* hehe
Jeg har og sunget i flere bryllup, og kommer nok til å be onkelen min synge for oss, men ville gjerne ha et innslag til![:)]

6. Musikk/symbolhandlinger. Her fastsetter den nye ordning følgende: Deltakerne i bryllupsfølget og andre kan medvirke med musikk, høytlesning eller andre kulturelle innslag. Her gis mulighet for kreativitet og deltakelse for å gjøre seremonien enda mer personlig. Det kan her f. eks. åpnes for elementer som understreker brudeparets etniske bakgrunn. Der den ene part har en annen kirkelig tilhørighet enn Den norske kirke, kan det her åpnes for deltakelse fra vedkommende kirkesamfunn.
Rammene for det hele er fremdeles at enkeltelementer i seremonien som musikk, opplesning og andre innslag skal utformes i samsvar med at et kirkebryllup er en kirkelig handling av gudstjenestelig karakter. Men det er nå åpnet for en kreativ arena, der brudeparet i sterkere grad enn tidligere skal få gi seremonien sitt personlige preg. Hva ønsker brudeparet?

Dette stod på kirken.no... Kan ikke se at dans er forbudt jeg? Er jo ikke snakk om "Dirrty" el noe[:D][:D]

Det kommer veldig an på presten og menighetens holdninger. Noen kirker er mer konservative enn andre. Så du må nok høre med presten i vigselssamtalen dere skal i...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det kommer veldig an på presten og menighetens holdninger. Noen kirker er mer konservative enn andre. Så du må nok høre med presten i vigselssamtalen dere skal i...
Ja, må nok det![:)]

Hvilken type dans er det snakk om Ågot?[:)]
I midtgangen da eller? Synes det kan være fint om det representerer noe spesielt for dere to. Er jo deres dag![;)] Er sikkert opp til hver enkelt prest vil jeg tro, hvor formelt de tar det. I kirka der vi døpte snuppa vår er det tillatt å klappe for kor/solister/innslag osv. Vet det er UTENKELIG i andre kirker[8|]
Snakka med presten eller?[:)]

ORIGINAL: SannaSol

I midtgangen da eller? Synes det kan være fint om det representerer noe spesielt for dere to. Er jo deres dag![;)] Er sikkert opp til hver enkelt prest vil jeg tro, hvor formelt de tar det. I kirka der vi døpte snuppa vår er det tillatt å klappe for kor/solister/innslag osv. Vet det er UTENKELIG i andre kirker[8|]
Eh... kremt, har vel i grunn ikke bestilt kirka en gang *host*[:)] har litt å gjøre til uka[:D]
Synes det er tragsk at man ikke får klappe, er sikker på at Gud vil vi skal applaudere for vakker sang og musikk[:D] Det vil vel bli en dans i "moderne", så veldig stilrent og "kjærlig", men ikke erotisk eller vulgært på noe vis[:)]

ORIGINAL: SannaSol

Her er det ikke lov å klappe i kirken... Fikk beskjed om at det skulle være stille, så man kunne høre englenes applaus [8|]

Back
Topp