Underholder de seg selv?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Idag er bare en skikkelig drittdag, og jeg er så tom for energi. Lillegutt må konstant bæres på og da mener jeg virkelig konstant, underholdes og drives med. Jeg kan ikke gå på do tisse uten å ta han med eller lage mat, vi kan ikke dra på butikken/kjøpesenter fordi han bare griner hvis ikke han får oppmerksomhet 24/7 fra oss. Er helt bundet til huset enda. Bilstol er også forferdelig, for da må han jo sitte stille...:( Han hater bæresele så det er ikke et alternativ. Vi har kjøpt 2 babygym, elektrisk vippestol med masse effekter, bæresjal, Div speil og lysshow, ser ut som rene tivoliet her og ingenting er bra nok. Hvordan er babyen deres i forhold til dette, klarer dem ligge litt alene leke i babygym osv, eller opplever dere det samme ?

Han sover sjeldent mer enn 30 min dupper også og Max 2-3 ganger om dagen, så rekker aldri gjøre noe mens han sover heller, og han tar ikke natta før 22-23 tiden på kvelden, så det blir aldri noe "pause" på oss.

Er ikke meningen klage, ikke misforstå jeg elsker mamma livet men merker det tærer litt på. Ammer fortsatt annenhver time om natta også, fra start til start så lite søvn :p

Last edited:
Hjelpes...det høres jo veldig travelt ut! :o Forstår godt at det tærer på ja!
Min kan fint ligge i lekegrinda og se på uroen eller tygge på noen leker alene.. Så kan jeg få gjort litt. Men han sier fort ifra når han skal ha oppmerksomhet igjen :p

Her kan hun ligge alene hvis det er på morgen og formiddagen, etter kl 17 såå må vi underholde.

Har du prøvd å sette på tv'n?
Ja jeg er en av de som bruker tv'n som barnevakt mens jeg lager meg mat :P
Eller hvis hun ligger alene mens jeg henger opp tøy så må jeg ta en pause å komme inn i stua mens hun ligger på gulvet å si "mamma er her" å snakke litt med henne.

Uff!! Her ligger han gjerne i babygymmen 15-30 min og prater med seg selv, men blir selvfølgelig kjempeglad når vi kommer for å leke med han! Men merker at han krever mer oppmerksomhet og synes ting blir kjedelig etter en stund. Han ligger sjeldent i vognen annet enn for soving da det ellers er ganske kjedelig Hørtes det ut som om dere har det ganske tungt, selvfølgelig elsker man å bli foreldre, men man trenger jo litt tid for seg selv så man kan gjøre hverdagsting og puste ut litt!! Har dere vært hos manuellterapeut for å sjekke om det er noen låsninger eller annet som plager ham?

Vi hadde det sånn en periode, og jeg fant til slutt ut at lillegutt ikke lenger ble skikkelig mett av kun amming på dagtid. Da jeg ga mme etter ammingen fikk jeg en ny baby. Blid og fornøyd igjen :) Kunne plutselig sove i 1,5 time! Er ikke sikkert det samme gjelder deg, men du kan prøve å gi han mer mat og se om det hjelper? :)

Uff!! Her ligger han gjerne i babygymmen 15-30 min og prater med seg selv, men blir selvfølgelig kjempeglad når vi kommer for å leke med han! Men merker at han krever mer oppmerksomhet og synes ting blir kjedelig etter en stund. Han ligger sjeldent i vognen annet enn for soving da det ellers er ganske kjedelig Hørtes det ut som om dere har det ganske tungt, selvfølgelig elsker man å bli foreldre, men man trenger jo litt tid for seg selv så man kan gjøre hverdagsting og puste ut litt!! Har dere vært hos manuellterapeut for å sjekke om det er noen låsninger eller annet som plager ham?

Ja han hadde låsninger og vi gikk jevnt til kiropraktor de første 3 mnd :p liten kolikk unge :p han sliter nok fortsatt med magesmerter men ikke så ille som før. Vi lagde nok mye dårlige uvaner når han var på sitt værste med kolikken :(! Føler ikke jeg og samboer rekker snakke sammen i løpet av dagen engang, vi går rundt og hele tiden snakker til lille, og gjør vi ikke det så er vi zombier :p haha

Vi hadde det sånn en periode, og jeg fant til slutt ut at lillegutt ikke lenger ble skikkelig mett av kun amming på dagtid. Da jeg ga mme etter ammingen fikk jeg en ny baby. Blid og fornøyd igjen :) Kunne plutselig sove i 1,5 time! Er ikke sikkert det samme gjelder deg, men du kan prøve å gi han mer mat og se om det hjelper? :)

Men la han godt på seg? Liam legger på seg over gjennomsnittet til og med, så da kan det vel ikke være det :/?

Men la han godt på seg? Liam legger på seg over gjennomsnittet til og med, så da kan det vel ikke være det :/?
Joda, han har ligget over gjennomsnittet hele tiden (fulgt sin egen kurve). Men han er en aktiv gutt. Det er veldig individuelt hvor mye mat de trenger. Men som sagt, trenger ikke være det som er grunnen i ditt tilfelle.

Joda, han har ligget over gjennomsnittet hele tiden (fulgt sin egen kurve). Men han er en aktiv gutt. Det er veldig individuelt hvor mye mat de trenger. Men som sagt, trenger ikke være det som er grunnen i ditt tilfelle.

Men hva tydet på at du ikke hadde nok melk da :p? Uroen? Går jo Ann prøve med litt MME, har sånn ferdig blandet stående her men er så redd for mageknip siden han er så sensetiv på alt :/

Huff, stakkars!

Hun lille her er veeeeldig tålmodig. Vet ikke om det er fordi hun alltid ha måtte dele tiden med storesøster på 1,5. Hun liker godt babygymmen og kan ligge i vognen og bilstolen helt våken. Takk og pris for det, ellers hadde det vært enda større utfordring å være hjemme med begge :)

Huff, stakkars!

Hun lille her er veeeeldig tålmodig. Vet ikke om det er fordi hun alltid ha måtte dele tiden med storesøster på 1,5. Hun liker godt babygymmen og kan ligge i vognen og bilstolen helt våken. Takk og pris for det, ellers hadde det vært enda større utfordring å være hjemme med begge :)

Ja dette er heldigvis første :p ! Så kun 2 hunder som krever sitt, satse på at nr 2 ikke blir like ille da får vi vel et problem :) haha

Ja han hadde låsninger og vi gikk jevnt til kiropraktor de første 3 mnd :p liten kolikk unge :p han sliter nok fortsatt med magesmerter men ikke så ille som før. Vi lagde nok mye dårlige uvaner når han var på sitt værste med kolikken :(! Føler ikke jeg og samboer rekker snakke sammen i løpet av dagen engang, vi går rundt og hele tiden snakker til lille, og gjør vi ikke det så er vi zombier :p haha

Kan jo være at det fortsatt er noe som plager han. Vi gikk til kiropraktor med Matheo hver og annenhver uke i laaang tid, vi trodde låsningene var løsnet på siden han ble bedre og ble mindre urolig. Var hos spesialist I barnefysio, hun syntes det var helt forferdelig at vi har hatt så mange behandlinger hos kiropraktor men så er Matheo fortsatt så stiv i kroppen og hadde så flatt hode på den ene siden, hun mente at vi har kastet bort masse penger. Vi tenkte jo at siden lillemann ikke var urolig lenger så hadde det hjulpet, og det hjalp nok litt altså, men langt fra nok. Merket forskjell på stivheten i kroppen hans etter bare en behandling hos spesialisten ☺

Grunnen til at jeg var hos henne var egentlig storebror på 6 år,siden han har en del utfordringer med konsentrasjon, motorikk og balanse ville jeg sjekke han hos fysio, da han også sleit mye med stiv nakke da han var baby, var hos kiropraktor i 3 mnd med han, det viser seg jo nå at han mest trolig har hatt Kiss Kidd som baby som ikke ble behandlet på riktig måte, det kan være dette som gjør at han har de utfordringene han har i dag (er ikke sikkert det er det altså), men han hadde masse stivheter I kroppen, spesielt nakken!

Last edited:
Ja dette er heldigvis første :p ! Så kun 2 hunder som krever sitt, satse på at nr 2 ikke blir like ille da får vi vel et problem :) haha
Min første var også utrolig krevende. Hun ville ha nærhet konstant og være våken om natta. Hadde nærmest vært krise om nr to var lik!

Kan jo være at det fortsatt er noe som plager han. Vi gikk til kiropraktor med Matheo hver og annenhver uke i laaang tid, vi trodde låsningene var løsnet på siden han ble bedre og ble mindre urolig. Var hos spesialist I barnefysio, hun syntes det var helt forferdelig at vi har hatt så mange behandlinger hos kiropraktor men så er Matheo fortsatt så stiv i kroppen og hadde så flatt hode på den ene siden, hun mente at vi har kastet bort masse penger. Vi tenkte jo at siden lillemann ikke var urolig lenger så hadde det hjulpet, og det hjalp nok litt altså, men langt fra nok. Merket forskjell på stivheten i kroppen hans etter bare en behandling hos spesialisten ☺

Grunnen til at jeg var hos henne var egentlig storebror på 6 år,siden han har en del utfordringer med konsentrasjon, motorikk og balanse ville jeg sjekke han hos fysio, da han også sleit mye med stiv nakke da han var baby, var hos kiropraktor i 3 mnd med han, det viser seg jo nå at han mest trolig har hatt Kiss Kidd som baby som ikke ble behandlet på riktig måte, det kan være dette som gjør at han har de utfordringene han har i dag (er ikke sikkert det er det altså), men han hadde masse stivheter I kroppen, spesielt nakken!

Vi gikk til en veldig flink og anbefalt kiropraktor og var der på 3-4 kontroller i ettertid for å forsikre oss om at løsningene ikke var der mer. Men siden han virker så enormt utilpass kan det kanskje være greit forhøre om å komme til spesialist? Han kan til tider virke stiv og han nekter amme venstre puppen om natta, vil ikke ligge den veien med hodet om natta..

Vi gikk til en veldig flink og anbefalt kiropraktor og var der på 3-4 kontroller i ettertid for å forsikre oss om at løsningene ikke var der mer. Men siden han virker så enormt utilpass kan det kanskje være greit forhøre om å komme til spesialist? Han kan til tider virke stiv og han nekter amme venstre puppen om natta, vil ikke ligge den veien med hodet om natta..

Jeg går til kiropraktor selv og får god hjelp til å knekke opp, men det muskulære må jeg til annen behandling for å løsne på, kanskje det er sånn med babyer også?
Jeg tenker at siden han er så urolig på flere måter (amming, ikke vil sitte i bilsete, vippestolen osv) så er det greit å sjekke det, henvisning til fysioterapeut får du på helsestasjon eller hos legen, og da koster det heller ikke noe ☺ (ikke at det er det viktigste, vi går hos privat fysio i påvente av å komme til offentlig, men det blir jo litt penger om man må ha mange behandlinger)

Og forresten så er det lov å klage selv om man er glad for at man har fått barn ☺Du har jo hatt en veldig krevende baby og har all rett til å være sliten!

Men hva tydet på at du ikke hadde nok melk da :p? Uroen? Går jo Ann prøve med litt MME, har sånn ferdig blandet stående her men er så redd for mageknip siden han er så sensetiv på alt :/
Ja det var uroen og at han sov dårlig. Og han måtte ha mat ganske ofte. Tok meg ganske lang tid å finne det ut, og mer mat løste alt :)

Jeg vil gjerne slenge på en kommentar om det med amming vs morsmelkerstatning. Jeg tenker at siden gutten legger godt på seg, og er stor, så får han nok mat. MEN! Jeg kunne nok vært tilbøyelig til å gi erstatning (eller kanskje heller grøt nå som han straks bikker fire måneder) slik at du får en break. For det høres ganske heavy ut, slik du har det. Du skriver at du kanskje tror dere la opp til en del uvaner i kolikktiden. Disse må du jo gjøre en jobb på å kvitte deg med, og det klarer du jo ikke når du sover så lite, og jobber så hardt med babyen. Man blir jo rimelig utkjørt. (Jeg har vært gjennom en ekstremt krevende babytid selv, med førstemann, og det er lett å se tilbake til hva jeg burde gjort annerledes. Men det orket jeg jo ikke, jeg var så sliten. Det var faktisk så ille at jeg drev med slik nattamming som du gjør nå frem til han var 14 måneder. Jeg orket ikke å avvenne ham. Så du har min fulle medfølelse som står oppi det nå!)

Ja det hjalp vel ikke at dere hadde en liten med kolikk første tre månedene! Da gjør man jo alt for å overlever og han er vel vant til å bli bært mye og skjønner ikke hvorfor han fortsatt ikke får ;) prøv å sakte men sikkert venne han med at det er ok å ligge litt alene. Kanskje begynne med at du sitter ved siden av og holder i hånden og sakte blir du lenger og lenger bort, men kanskje prater med han selv om du ikke er der? Her roper jeg gjerne inn til William at "mamma er her" så han vet :) merker at han blir urolig om han ikke har hørt noe fra meg på en stund ;)

Siden han nekter å spise med hode den ene veien og er så urolig så anbefaler jeg manuellterapaut. Matheo fikk påvist kiss der og har fått kjempe godt hjelp:) han var også 3 ganger hos kiro uten virkning.

Back
Topp