Umulig å få time hos legen !

me84

Elsker forumet
ÅÅÅÅ alltid det samme greiene når jeg trenger en legetime.
Først en time i telefonkø og så er svaret ;nei vi har ikke ne ledig det er heeelt umulig!
Og fikk beskjed om at jeg måtte ringe tidlig for å få en haste time,hallo jeg gjorde jo det men kom ikke gjennom før etter en time ,Arg...

fikk beskjed om å prøve igjen i morgen...Alltid er d sånn ;/

Da hadde jeg lett bytta lege...

Hos min lege må jeg alltid vente minst en uke.

Da jeg skulle bestille til minsten på 6 mnd pga myyye surkling i brystkassen og stygg hoste, fikk jeg beskjed om å vente 2 uker[:@]

Bytta fastlege på minsten rimelig kjapt ja.

ORIGINAL: .ChRiStInE.

Da jeg skulle bestille til minsten på 6 mnd pga myyye surkling i brystkassen og stygg hoste, fikk jeg beskjed om å vente 2 uker[:@]

What, det var jaggu drøyt. Godt du bytta lege.
Her kommer barna inn samme dag uansett hva det gjelder, det er jeg storfornøyd med[:)]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

ORIGINAL: .ChRiStInE.

What, det var jaggu drøyt. Godt du bytta lege.
Her kommer barna inn samme dag uansett hva det gjelder, det er jeg storfornøyd med[:)]

Vi er fornøyd med den vi har nå[:)] Han har samme lege nå som storebroren og vi får time på dagen, i værste fall dagen etterpå[:)] En dag skal vi klare å vente i motsetning til 2 uker. Det er jo bare helt på trynet..

Da må du jo bytte lege!?
Her ringer jeg og får komme samme dag.
Noen ganger må jeg vente til neste dag om jeg ringer litt utpå dagen,
men det er sjelden...

Har forresten fastlege i byen... (oslo) legekontoret her ute er det typ en ukes venteliste...

ORIGINAL: me84

ÅÅÅÅ alltid det samme greiene når jeg trenger en legetime.
Først en time i telefonkø og så er svaret ;nei vi har ikke ne ledig det er heeelt umulig!
Og fikk beskjed om at jeg måtte ringe tidlig for å få en haste time,hallo jeg gjorde jo det men kom ikke gjennom før etter en time ,Arg...

fikk beskjed om å prøve igjen i morgen...Alltid er d sånn ;/
Har skjedd meg også.. Bodde på sykehuset med lillemor og mamma var hjemme med eldstejenta mi.. Halv11 på formiddagen fikk jeg vite at hun var syk.. Jeg ringte legen og fikk beskjed om at det var fullt og at jeg skulle ha ringt når de åpnet.. Sa at jeg bodde på sykehuset og hadde akkurat fått vite at eldstejenta var syk,men det var greit OG at kom jeg til å ringe legevakta når de åpna kl 16.. Da fikk jeg plutselig time med en gang.. For så lenge du har fastlege,skal du gå til h*n.. Det har legevakta her sagt..så fremt det ikke oppstår noe akutt etter at legekontoret har stengt,da.. Legekontorene rundtom i byen har visst fått pes fra legevakta p.g.a de avviser folk sånn..

her kan jeg ringe langt på dag å få time (ikke nødvendigvis med fastlegen men) samme dag. har vel ringt så sent som kl ett å fått time. Men tror de har en "legevakt" lege på dag tid også, så er vel derfor  det er så lett.

Det skal ikke være sånn i det hele tatt....
Jeg ringte i dag halv 3 og fikk komme med en gang..
har aldri hatt problemer med fastlegen, jeg hadde bytta!!

Jepp, sånn er det hos min manns fastlege også. Ringte i evigheter i går, fikk beskjed om å ringe i dag kl. 8 for en hastetime, men kom ikke igjennom før kvart på 9. Fikk faktisk en såkalt hastetime kl kvart på ett. Men stakkar mannen min måtte vente til halv tre, før han omsider fikk komme inn og være der i hele 5 min![:@] For noe som hørtes ut som den dårligste "undersøkelsen" ever!

Tror han vil bytte fastlege nå for det er samme historien hver gang (og det er sjelden han er hos legen). Men er jo så få ledige her i området. Og de som har ledig kapasitet, har det av en grunn kan du si[8D]

Da hadde jeg byttet lege, allerede i kveld. I morgen ringer du det nye legekontoret og får deg en time!

Sånn var det hos min lege også, så jeg har byttet. Endte alltid med at jeg måtte reise til legevakten fordi det var 1 uke ventetid på hastetimer og 4 uker på vanlige timer. Flere ganger måtte jeg kjøre ut til legen for å bestille time fordi jeg ikke kom igjennom på telefon. Er mye mer fornøyd med det nye legesenteret jeg gå hos nå.

Har legekontoret sånn timebestilling på SMS??[:)] Vi har det her, og da kan du bare sende en SMS dagen før så ligger den inne på PC`en der når de kommer på jobb og de må ta de først[:)]

ORIGINAL: strikketrollet

Da hadde jeg byttet lege, allerede i kveld. I morgen ringer du det nye legekontoret og får deg en time!

når man bytter fast lege så gjelder det fra den 1 i mnd etter du bytter.

Bytt lege!

En gang jeg måtte ha meg sykemelding fordi jeg var ganske dårlig, måtte jeg vente i 1 mnd og 4 dager før jeg fikk time[8|] Var jo ikke syk lenger da![:@]

sånn var det hos den forrige legen min og[:@]
jeg bytta lege på meg og jenta  mi, og nå har vi verdens snilleste lege og kontordamer[:D]

Back
Topp