Ulvehunger?

121516

Betatt av forumet
Har dere ulvehunger om dagen? I mine to tidligere svangerskap har jeg hatt ekstremt ulvehunger fra uke 5 ca, hvor jeg har vært desperat etter mat i løpet av dagen, spesielt etter jobb! nå er jeg 6+3 og har ikke merket noe til dette enda. Blir jo bekymret av det og!
 
Jeg hadde mest av det i første svangerskap. Lite i andre. Jeg lærte meg etter hvert at sult bare er en følelse og at jeg ikke kunne stole helt på den. Husker jeg spiste til det var helt fullt omtrent så maten stod i halsen, og sulten var der fortsatt.
 
Ja, sånn hadde jeg det og! Husker jeg var så sulten at jeg skalv etter jobb! Måtte løpe inn på Narvesen og trykke i meg en pølse hver dag! Litt rart å ikke merke noe til dette nå, men godt å høre at du ikke har det nå du heller :)
 
Haha først leste jeg ulveunger... JA jeg har ulvehunger tror jeg, brenner, svir og magen skriker etter mat særlig om morgenen:D men jeg prøver å ikke ta helt av med maten, vet jo at vi egentlig bare trenger 300-400 kcal ekstra om dagen..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
I første trimestet trenger en ekstra kalorier tilsvarende ett eple i følge Matportalen. Er nok store individuelle forskjeller :) jeg har ikke merket noe, men jeg trener mye og spiser en god del proteiner som holder meg mett lenge.
 
Plutselig kom matlysten: )

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app
 
Jeg er også ekstremt sulten, prøver å begrense meg og ty til sunne alternativer, men har mye å gå på der enda.. Allerede gått opp 1,5 kg :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er supersulten, men når jeg først spiser orker jeg bare halvparten av hva jeg spiser til vanlig..
Magen blir kjempestinn og oppblåst, verre jo lenger utpå dagen.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg kan ha dager hvor jeg ikke har lyst på en dritt! for så og plutselig ut av det blå få en ueendelig sultfølelse ! det var faktisk derfor jeg testet meg for graviditeten :p jeg og guttungen satt og ventet på bussen hjem etter en helg hos min mamma. Jeg hadde nettopp spist 2 skiver for 1 time siden. plutselig begynte hendene mine å riste å jeg ble himla svimmel og følte en stoooor trang til å spise maat føltes ut som jeg ikke hadde spist på 2 dager og at magesekken var helt tom, så jeeg måtte springe inn på bensinstasjonen og kjøpe en pakke med boller klarte å trykke i meg to hele boller , og var fremdeles sulten men jeg klarte heldigvis å stoppe... måtte jo spare til guttungen også hehe , Når vi kom hjem på kvelden sprang jeg inn på do for å ta en test jeeg hadde liggende å den var positiv :D Meeen med guttungen hadde jeg ikke noe trang for å spise og var ikke mer sulten, la faktisk av meg 5 kilo i starten så.. har heller ikke hatt noe sånn matlyst de siste dagene heller og faktisk gått ned litt igjenn .. såå tror ikke du skal bekymre deg sulten kan komme og gåå.. og plutselig er den der ;) hehe.. tror nok alt er iorden hos deg.. utrolig mye man skal bekymre seg for , det kjenner jeg også veldig på nå, og tror de fleste gjør det. men det går nok bra :)!
 
Litt opp og ned egentlig.. Har ikke lagt på meg noe enda, men er idiotisk oppblåst!
 
Jamt over litt mindre matinntak nå enn før jeg ble gravid, har gått ned et par kg de siste ukene. Jeg tror det har mye å gjøre med at jeg føler meg litt oppblåst, og da blir det ekkelt å spise. Men har blitt flinkere på å spise mer fisk og grønnsaker. Noen kvelder har jeg fått litt kick og spist masse usunt, men da blir jeg bare enda mer oppblåst :p huff!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp