Ulv-Ulv følelsen...

Glucusa

Forelsket i forumet
Off... føler jeg har ropt litt ulv i dag...

Det begynte rett før 9 i dag morges at jeg begynte å kjenne noen sterke menssmerter og smerter i korsryggen.... Men tenkte at det nok var kroppen som hadde fått gjennomgått av behandlingen..(jeg var nettopp ferdig på behandling med fotsone,akupuntur,laser,kopper og knaing)
Og smertene økte og økte den neste halvtimen..
Jeg skulle da inn på sykehuset på kontroll hos jordmor, så tenkte at jeg bare fikk vente..

Da jeg kom inn til henne fortalte jeg henne om det, og at jeg nok trodde det var muskelaturen men følte jeg måtte si ifra...

Hun skulle ta en CTG idag pga jeg har litt lite blodsirkulasjon i den ene siden i lysken... så hun tok det og det viste seg at den lille var litt roligere enn vanlig,men det var greit nok..

Hun sa så at disse smertene kunne være pga noe i forhold til fødsel, og at jeg måtte ringe føden visst ikke det ble bedre...

Så nå klokka 9 hadde jeg fortsatt vondt...og magen er steinhard...så jeg ringte...

Jordmora på føden mente at dette nok var pga tidligere KS (arret strekkes), men skrev meg opp sånn at jeg kunne ringe visst det skjedde noe mer eller jeg ikke var bedre til imorra...

Så nå føler jeg meg så dum....tenk visst dette bare er en fillesak med at arret strekker seg..... :(

Så nå sitter jeg her og verker og føler meg veldig som en som har ropt ULV-ULV....

Sorry jenter...måtte bare lufte hodet litt...
 
jeg får ofte vondt i mitt ks arr også : / 

du roper nok ikke ulv ulv ;) viss noe er i gang så er det i gang og det merkes jo! 
 
Du skal ikke føle deg dum, du skal føle deg trygg på at du gjør det som er tryggest for deg og barnet. Man skal ikke føle seg dum for at man er bekymret for et levende vesen, hvis noen sier deg det så kan du trygt fortelle de at det er de som er dumme.
Sånn du beskriver det, så hadde jeg selv tenkt at dette kunne være fødselstegn og da er det helt riktig å ringe.
Om du ringer en gang til og du kommer inn til undersøkelse og det skulle vise seg at det bare er arret, så vet du i hvertfall det med sikkerhet og slipper å bekymre deg for alt annet.
 
Du har jo ikke ks arr i korsryggen.. Syns ikke du skal nøle med å ringe, vi er inne io en periode der mye kan skje!
 
Dette må være en typisk dame-greie. At vi ikke liker å "plage" andre unødvendig. Synes du gjør det helt riktige når du ringer og spør. Mye rart skjer med kroppen og det er viktig at man bruker helsepersonellet til det de er der for :) Om det er "bare" en filleting så er jo det bare bra - da betyr jo det at mini ikke tenker å komme ut enda. Om det ikke er det er det jo viktig at du får oppfølging. Stå på og stol på deg selv :) Lykke til videre! 
 
Det er da alltid bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite :) Du roper ikke ulv-ulv :) Jeg hadde også ringt om jeg var deg, så får de ta avgjørelsen for hva som skjer videre :)

Spennende da med ting som skjer i kroppen. Uansett så nærmer det seg jo :)
 
Synes ikke du skal tenke på det! Heller ringe en gang for mye. Har selv ringt observasjonsposten to ganger på sykehuset i forhold til svangerskapsforgiftning.. Og har blitt beroliget etter det.
 
som sagt tidligrere, bedre  åringe engang for mye enn for lite! hold oss opdaterte :)
 
Jeg ringte inn idag også for å spørre om jeg kunne komme inn på en kontroll siden jeg fortsatt har smerter og i tilfelle det er noe med lillegutt.. og det var helt greit sa de :)

Så jeg fikk mannen hjem fra jobb (orker ikke kjøre 1,5 time når jeg har så vondt) og vi reiste inn, ny CTG og urinprøve....men ikke kunne hun finne noe feil....
Så hun ringer lege og spør om de kan kjenne etter åpning, noe som jeg heller ikke har..

Så hun svarer bare at det ikke er noe mer hun kan hjelpe med,og ikke har noe forklaring på smertene..men visst de blir verre måtte jeg heller ringe igjen..

Så da får jeg stubbet meg i "slow motion" ut av sykehuset fortsatt uviten om hvorfor jeg har så vondt og følesen av å være litt hypokonder...

Jaja, skal ikke være lett å være gravid med masse hormoner og tanker :P

(Jeg er idag 34 + 1, er det ikke litt skummelt å kjenne etter åpning så tidlig ??? )
 
Det er jo godt å få vite at ting er i orden da. 
Synes det er greit at de sjekker etter åpning, en som er gravid i barnehagen til sønnen min fødte nemlig 6 uker før termin sist, så man vet aldri. Da vet de/ du i hvertfall hvordan det ligger an. Så får vi bare håpe at smertene gir seg da, siden ikke synes å være noen spesiell grunn til at de er der. Huff, kjedelig å gå og ha det sånn.
 
Back
Topp