Ultralydkontroll i dag... (lang)

litjtrøndern

Glad i forumet
Ja, da har jeg vært på kontroll igjen i dag, og det viser seg at livmorhalsen har krympa fra 45mm til 27mm på en måned... Legen betegner det nå som et risikosvangerskap, og sannsynligheten er stor for at også denne babyen kommer for tidlig..[:(]
Vet det ikke er noen fare for babyen hvis hun skulle komme nå, men hun sitter i sete, og da er jeg livredd for at jeg må ta ks igjen.. vil ikke det[:(][:(]
Fikk beskjed om å ta det sinnsykt med ro, ikke løfte noe som veier mer enn en kaffekopp (he he), og nulltolleranse hva sex angår..

Huff, ble sytete dette, men måtte bare få det ut... mye tyder på at det heller blir en aprilbaby på meg...

Uff, det var jo ikke gode nyheter... [&o]
Ta det veldig med ro, så kommer dette til å gå kjempe fint!
Se på Nesing - hun tok det med ro i 8-10 uker eller gud vet hvor lenge det var etter en tilsvarende beskjed, og hun endte med å føde dagen før termin! [:)] Ikke sikkert det er så gale...
Håper vi sees på Ullevål i mai! [:D]

oj da. Du får sette deg godt til rette i sofaen og ta det helt med ro. Også får vi krysse fingre og tær for at hun snur seg snart, slik at du iallefall slipper ks.
Dette skal nok gå bra skal du se [;)]

ORIGINAL: Trin

Uff, det var jo ikke gode nyheter... [&o]
Ta det veldig med ro, så kommer dette til å gå kjempe fint!
Se på Nesing - hun tok det med ro i 8-10 uker eller gud vet hvor lenge det var etter en tilsvarende beskjed, og hun endte med å føde dagen før termin! [:)] Ikke sikkert det er så gale...
Håper vi sees på Ullevål i mai! [:D]

Ja, håpe-håpe at nedroing er medisin[:)]
Og det hadde jo vært kult å møttes på Ullevål til fødsel da[:D]

Uff da.. Hørtes ikke helt gøy ut.. Krysser alt for at du skal få gå lengst mulig gravid, og slippe ks.[;)] 

Uff da.....men dette skal nok gå bra [:)] Bebbissen snur seg snart skal du se, og du får en fiiiin fødsel [:)] Tenk optimistiske tanker...helt til du tror de selv [:)]

Huff da.. Skjønner at du er fortvilt etter en sånn beskjed...
Men du må ikke la det ta håpet fra deg!
Du er snart i mål nå, og fortsatt har bebisen tid til å snu seg..
Finn frem fjernkontrollen, en god bok og yndlingsmaten din[;)] 
Kos deg gjennom resten av svangerskapet, og prøv å tenke positivt!!
Du har uansett oddsene på din side skulle det skje noe nå!![:)]

Skjønner at dette ikke var det du håpet å høre.
Om bebisen din blir fødd nå har vil den garantert overleve så lenge den ikke har noen sykdommer som man ikke kan forutse.
Bebisen din må nok i kuvøse men ikke så mange uker.

Dette skal gå bra vettu.
Hør på legene ikke løft en muskel så skal nok dette gå bra.

er det ikke enkelte ting man kan prøve for å få bebisen til å snu seg?? ned på knærne med rompa i været eller no' sånt?
(mulig jeg er helt på bærtur nå [&:])

ORIGINAL: ThereseAa

er det ikke enkelte ting man kan prøve for å få bebisen til å snu seg?? ned på knærne med rompa i været eller no' sånt?

Eg prøvde faktisk det!, vet ikke om det var akkurat dette som gjorde utslaget, men småen hadde hvertfall snudd seg siden uken før da jeg også var på UL [8D] 

Så jeg slapp unna med en UL på seteleiekontrollen, der det viste tydelig at hodet lå ned [:D]

ORIGINAL: ThereseAa

Joda, mye en kan prøve.
Jeg har prøvd både akupunktur og yoga, jeg kjenner noen som har fått snudd bebisen med hver sin metode av dette. Men foreløpig har ikke dette fungert...[8|]

Tusen takk for fine, oppmuntrende ord jenter[:)] dere er kjekke å ha i en vanskelig stund!! Har greid å forsone meg med dette nå, sånn halvveis[&:]
Vet jo hva det innebærer, siden Håvard kom 6 uker før.. han trengte jo ikke i kuvøse en gang[:D]

Det går nok bra skal du se[:D] Du får bare ta livet HELT med ro[:D]

ORIGINAL: jealie24

Uff da.....men dette skal nok gå bra [:)] Bebbissen snur seg snart skal du se, og du får en fiiiin fødsel [:)] Tenk optimistiske tanker...helt til du tror de selv [:)]

Signerer!

ORIGINAL: elkva

Det går nok bra skal du se[:D] Du får bare ta livet HELT med ro[:D]

Signerer!! [:)] Dette skal gå bra!!! [8D][:)] 

uff da.. kjedelig beskjed.[:-]
vil jo gjerne gå gravid litt lengre ja.. det skjønner jeg godt!!
du må ha lykke til og så skal jeg krysse fingrene for at han snur seg snart så
du får en vanlig fødsel istede for ks..[;)]

Det kommer nok til å gå bra dette her. Bare ta en dag av gangen og slapp av mest mulig, så ordner alt seg av seg selv. Men det er jo sikkert ikke så lett når du har en på 15 mnd fra før som trenger deg...[8|]

Back
Topp