Ultralyder og andre "faste innslag"

Roxanne

Elsker forumet
Hei! Jeg er en gammel bruker som er blitt gravid med nummer to og derfor titter innom igjen :) Men jeg merker at det har gått fem år siden sist jeg var i gravidtåka, og at jeg ikke henger helt med lengre. Er det nå blitt vanlig med ultralyd før den vanlige i uke 18? Ser så mange i oktoberforumet har vært allerede. Eller er detkun i spesielle tilfeller, og ellers bare jordmorbesøk en gang i mnd? Eller hva har jeg å se frem til fremover? :)
 
Er VELDIG mange her inne som har vært på tidlig ul. Noen har gode medisinske grunner,andre har "bare" et ønske om å se at ting er iorden.
 
Får man det hvis man ber om det da? Jeg er prone for tvillinger, og kunne godt tenkt meg å få vite om det er en eller to der inne før MAI.. :o
 
dei som berre vil sjå må ofte bestille sjølv.. Nokon får på sjukehuset pga blødning, smerter, tidligare svangerskap +++

Her har fastlegen ul apparat på kontoret, so han sjekkar kor langt du er på veg, på første sv.skapkontroll..
 


Roxanne skrev:
Får man det hvis man ber om det da? Jeg er prone for tvillinger, og kunne godt tenkt meg å få vite om det er en eller to der inne før MAI.. :o


Aner ikke om det er grunn til å få dekket ul, men det er jo bare å spørre legen, så får du sikkert svarSpennende tid for deg da!!
 
Ja, skal til første svangerskapskontroll i morgen, så håper at hun kanskje flekker frem et ul apparat da hvis jeg erheldig.. :) er liksom litt lettere å tro på oginnse at man faktisk er gravid også da, når man får sett den lille reke med egne øyne :) Vel, takk for svar til dere begge!
 
Legen min har UL apparat på kontoret, så jeg fårl se baby i magen på hver kontroll. Samme gjorde jeg med storebror. Var faktisk hos legen i dag, og fikk se lille spira med et bankende hjerte<3 men må på kontroll litt hyppig pga blødninger, bare for å holde kontroll på at alt er i orden.>
 


Cec* skrev:
Legen min har UL apparat på kontoret, så jeg fårl se baby i magen på hver kontroll. Samme gjorde jeg med storebror. Var faktisk hos legen i dag, og fikk se lille spira med et bankende hjerte<3 men må på kontroll litt hyppig pga blødninger, bare for å holde kontroll på at alt er i orden.>



Så heldig du er som får se at alt er bra hver gang! :)
 
Back
Topp