Ultralyd!

Mayb31

Elsker forumet
Det virker som om det er så mange her inne som allerede har vert på UL?
Er det bare jeg eller hvorfor det. Er det ikke vanlig med UL i uke 18-20?

Jeg har ikke bestillt time hos lege for første sjekk engang jeg?
Er jeg seint ute? Tenkte jeg skulle vente til uke 12...
hum.....

Jeg dro til legen i uke 5, for å dobbeltsjekke graviditeten... [;)], og for å ta div. blodprøver (Har lavt stoffskifte så det er viktig å følge med på). Var og tok GU et par mnd før det klaffa, så det trengte jeg ikke gjøre igjen, heldigvis. Legen ville ikke ha meg inn før i uke 11 el 12 for neste sjekk (den ordentlige 1. sjekken), pga sa-faren... Ganske brutalt, men er jo enig i at det er best å vente til det er litt mer "sikkert".

Så hvis du ikke har noen sykdommer du vet om som trengs å følges opp, eller har hatt blødninger e.l. så er det nok ikke nødvendig å dra dit før uke 12.

Lykke til videre, da! Ser vi har termin omtrent samtidig [:)], herregud, så moro dette er!!!

Jeg måtte få legetime pga av fastemedisiner jeg tok,
og graviditeten var egentlig ikke planlagt.
Men med en gang jeg ringte (før de tenkte på medisinene) fikk jeg beskjed om at det kunne vente til uke 10-12.

Jeg har ikke vært på vanlig UL, kun sånn innvendig hos gynekolog pga blødninger.

Jeg har ikke att blodprøve eller sånn, skal på ordinær kontroll i uke 12,
og til vanlig UL i uke 18

Jeg var hos fastlegen min i uke 5, tok blodprøver og gjorde div. standard skjemautfylling.
Har en kronisk revmatisk sykdom, så jeg skal til lege igjen 15., og deretter hver måned. Fikk brev fra Rikshospitalet om UL-time idag.. 17.aug. Virker lenge til, men jeg tenker litt på kvinnene i gamle dager, og smører meg med tålmodighet - og koser meg med det som skjer.. kvalme etc.
Sprøtt at det er en god følelse forbundet med å være kvalm!!

Jeg har vært hos legen fordi jeg er så kvalm. Nevnte det når jeg var der for noe annet, og da fikk jeg time to dager etter så vi kunne fylle ut skjemaet og sånn. Også ville han følge med på meg siden jeg ikke får i meg så mye væske, så jeg ikke blir dehydrert! derfor skal jeg tilbake igjen nå på mandag, da er det 1 1/2 uke siden første sjekk! :)

Jeg har fått Ul nå fordi jeg hadde en MA i november, og der gikk ingenting som det skulle. Norsk helsevesen på sitt dårligste. Denne gangn får jeg god oppfølging, for at det samme ikke skal skje igjen. Hadde jeg ikke opplevd dette tidligere, hadde jeg fint klart å vente til ordinær UL. Men nå er jeg fryktelig stresset og bekymret.

Det er kjempeflott at de tar bekymringene dine på alvor!
Og det hjelper å få bekreftelser fra fagfolk.. man kan bli sprø av alle tanker og grublerier[&:]

Veldig glad på dine vegne!

tonnevis med lykke til[;)]

Hei...Jeg har ikke vært hos legen eller på ultralyd.Men har heller ikke behov enda[;)]
Men vi får vel komme oss avgårde snart vi og eller hva?[:D]

Grunnen til at jeg var på innvendig ul hos gynekolog i dag var at jeg i utgangspunktet hadde bestillt timen pga.ustabil syklus:Ville bare sjekke opp om at alt var ok der nede.Men for ca 2 uker siden satt jeg med en(eller 4)positiv g-test i handa.Så da jeg kom dit i dag forklarte jeg situasjonen min og han ville da ta en innvendig ul,han sa det da var lettere å finne ut hvor langt jeg er på vei.[;)]

Jeg har ikke vært på ul.... men har sååå lyst

Jeg har bestilt ultralyd rett og slett fordi jeg måtte overbevise megselv om at jeg faktisk var gravid[:)]

Jeg gikk til legen i uke 5. Mitt første svangerskap, hadde en del spørsmål + det var greit å få bekreftet at jeg var gravid. Den første timen jeg fikk var ikke før i uke 9, legen sa det var normal med 1 svangerskapskontroll rundt da.

Har og bestilt ultralyd i uke 9-10. Trenger bekreftelse på at alt er bra. Vi skal reise i mange uker i sommer, greit å vite at ting er som det skal.

[url=http://www.TickerFactory.com/]

Heisann, jeg hadde tidlig ul pga tidligere historikk og en SA i mars. Skal ha ny ul i uke 12.

Dersom forige svangerskap var helt fint så er det ingen grunn for deg å storme til legen dersom du ikke føler for å gå til en tidlig kontroll[:D]. Uke 12 er helt flott det. Jeg hadde heller ikke tenkt meg til legen igjen før uke 12 (2. kontroll) men de vil visst ha meg inn en tur før det.

Det er ikke så mye nytt for meg på disse kontrollene, jeg har jo vært gjennom de noen ganger nå, så jeg kunne godt tenke meg å ikke ha så mange.

Heisann, Jeg var til 1. gangskontroll i uke 9...ta blodprøver og fylle ut skjema og sånt. Legen skulle da sende bestilling av UL i uke 17-19..og han sa jeg ikke trengte å komme til ny kontroll før da. [:)]

Var nå det han sa da. Var riktignok ikke min fastlege jeg var hos..han var vikar for henne. Vet ikke hva som er "normalen" her jeg. Tenkte jeg skulle kontakte helsestasjon/jordmor til uka..(har hørt det skal være ganske lang ventetid på jordmor her da [&o])..

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Spent78

Heisann, Jeg var til 1. gangskontroll i uke 9...ta blodprøver og fylle ut skjema og sånt. Legen skulle da sende bestilling av UL i uke 17-19..og han sa jeg ikke trengte å komme til ny kontroll før da. [:)]
ska du ikke til verken lege eller jormor før i uke 17-18 da jeg gikk med første mann så gikk jeg i begynelsen hver 4 uke så ble det 3uke og så var 2 uke og til slutt en gang i uka

det er nye regler! så det stemmer det! man skal til 1.kontroll mellom uke 8 og 12, andre kontroll er UL og 3. kontroll rundt uke 25...!osv...

Er bare 8 kontroller nå, mens når jeg fikk sønnenn min var det 12! Det er sykt men sant! Men må legge til at hvis det er noe spesielt har man selvfølgelig krav på ekstra oppfølging!! :)

Er det samme her - var en tur i uke 9 og har fått ny time 10. august, som da er uke 19...

Jag har fått tid hos fastlege för första kontroll i uke 13.... känns så långt bort..
De sa att de INTE ville ha in mig på den förste kontrollen innan jag gått ut uke 12...

ORIGINAL: Isolde92

Jag har fått tid hos fastlege för första kontroll i uke 13.... känns så långt bort..
De sa att de INTE ville ha in mig på den förste kontrollen innan jag gått ut uke 12...

hmm, men det står i papirene at man skal ha første kontroll i uke 8-12...

Men sist hadde jeg første kontroll når jeg var 13+5. gikk helt greit det! :)

Når jeg var på ul hos gynekolog sa hun at det er fordi det er noen blodprøver som de ikke tar før det har gått 12 uker

Back
Topp