Ultralyd

S-40771831

Første møte med forumet
Hei

Var på rutineultralyd rundt uke 20, og alt så heldigvis normalt ut. De fant likevel en liten diskrepans på BPD (hodebredde) sammenlignet med tidligere målinger, men etter korrigering ble det vurdert som innenfor normalen. Ingen mistanke om patologi, men de anbefalte en ekstra kontroll rundt uke 24 for sikkerhets skyld.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Hadde vært fint å høre andres erfaringer ❤️

Hei,

hos meg fant de både at lårbein virket for kort, en annen gang virket magen for rund sammenlignet med resten. Hodet var hele veien "lite". Jeg har lite hode, og jeg måtte fortelle meg selv som baby, at jeg var godt under 3 kg ved fødsel. Baby kom og var 49 cm, 2850 gram med hodeomkrets 32 cm. Helt perfekt, frisk og rask. Men det er klart at ekstra kontroller skaper mer bekymring. Jeg hadde jo da vekstkontroller de siste ukene av svangerskapet, men estimerte baby allikevel til å bli rundt 3200 gram ved termin. Kom da 10 dager før termin.

På mine kontroller sa de at det ikke alltid var 100%, og noen ganger hadde leiet til baby noe å si ifht de målingene. De slet innimellom med å få til riktige mål pga. hvordan baby lå. Ekstra kontroller skal gi ekstra trygghet og sikkerhet, men jeg kjente på nervøsitet. Den ene gangen, etter at jeg har vært der og de var litt usikre på noen mål, ringer de meg da jeg er på vei hjem, og da gikk jeg nesten i bakken. Men da skulle de bare dobbeltsjekke en dato. Så ble ganske frynsete av det.

Får håpe neste måling viser/bekrefter at alt er fint med bebis :Heartred

Back
Topp