Ultralyd

På Ahus sa de ca uke 12. Kommer vel sikkert litt an på utstyret de har de forskjellige stedene også? :)

Sniker fra februar..
Fikk utvendig privat allerede uke 9. Han hadde meget bra utstyr.
På sykehuset i uke 12 måtte de gjøre innvendig ettersom utstyret var vesentlig eldre/dårligere..

Sniker fra desember.

Der jeg var begynte de med utvendig i uke 11.

Var 8+3 da jeg var på ul. Var aldri snakk om annet enn utvendig. Privat jordmor-praksis. Fikk sett alt klart og tydelig, og fine bilder [emoji4]

skal inn å sjekke livmorhals i uke 11+5, regner med alt blir innvendig da :)

Jeg tok tul når jeg egentlig var 11+6 og han tok utvendig og han fikk se veldig tydelig hva som var, men dt hadde sluttet å vokse 7+5 så vet ikke hvor tidlig man kan se. Sikkert som andre skriver at dt kommer ann på utstyret[emoji1303]

Jeg hadde utvendig ul i uke 8+4 på sykehuset forrige gang. Men det var bare for å bekrefte liv. Vet ikke om bildene ble bra nok til å gå igjennom anatomien. [emoji4]

Jeg var på ultralyd i går, var ut ifra min regning på uke 13 - kom frem 12+4 på ultralyd.
Men den lå litt rart til så vi gjorde innvendig ultralyd for å få bedre bilder
Er glad for det siden vi kunne se bedre og kjønnet var også synlig da❤️

Jordmoren tok utvendig på meg i uke 10+0, men bildene ble veldig uklare.. spørs om ikke det hadde vært best med innvendig. Hadde med meg mannen, og var forberedt på innvendig. Men hun sa vi kunne prøve utvendig. Men var ok det og, det er jo begrenset hva man får se så tidlig uansett pluss hun fikk nå tatt de nødvendige målingene.

Jeg tok utvendig hos legen for å bekrefte graviditet og lengde i uke 8. På tidlig ultralyd privat i uke 11, tok han innvendig. Begrunnet det med at for å få sett etter det han skal undersøke på en tidlig ultralyd så måtte han sikre best mulig bilder. Tok derfor alltid innvendig tidlig ultralyd (betalt, privat tidlig ultralyd, ikke offentlig ).

Eg har tatt innvendig før veke 10, og utvendig frå og med veke 12. Men eg trur dette avhenger veldigt på kva ein vil oppnå med ultralyden, kor godt apparatet er osb. Skal ein berre bekrefta liv, er ikkje kvalitetet så nøye og ein kan ta utvendig frå ganske tidlig. Men skal ein ha gode og nøyaktige bilete før veke 12 bør ein nok ta innvendig. I tillegg vil det og variera frå kvinne til kvinne kor langt over skambeinet livmora ligg på eit tidlig tidspunkt.

Jeg tok innvendig frem til 12+2. Utvendig idag 14+3. Mye bedre bilder på innvendig!!

Jeg tok utvendig ved 6+5. Det var bra nok bilder til å få bekreftet at det var liv. Og bra nok bildet til at vi fikk en utskrift. Dette var privat hos jordmor.

Back
Topp