Ultralyd

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
I dag har vi vært på ultralyd. Har hatt en skikkelig dårlig følelse(sikkert fordi de ikke fant noe først, sist vi var), så det var godt å se at alt var bra. Var uvant å bare se én baby der inne, siden jeg gikk med tvillinger sist og bare har sett to på en gang inne i magen.

Men den lille hadde det bra, hjertet banket og det var ingenting som tydet på at det var noe feil med den. Fikk ikke vite kjønn, legen var mer opptatt av å se at alt var fint. Målte også livmorhalsen siden jeg fødte i uke 26 sist pga livmorhalssvikt. Den så foreløpig fin ut, men skal måle på nytt på OUL om fire uker!

Legen jeg var hos sist mente at det ikke var nødvendig med ekstra oppfølging pga det, mens legen jeg var hos i dag var veldig klar på at jeg skal ha ultralyd og måling av livmorhalsen hver fjerde uke etter OUL. Og det føltes veldig godt at han sa det!

Så nå går vi bare og gleder oss til 16. juni for da får vi se den lille mageboeren på nytt. ❤️

Så god følelse å vite at alt er i orden!! Og kan tenke meg det er uvant med én baby og ikke to:)

Så bra du får ekstra oppfølgning etter oul, det er jo betryggende. Håper du går til termin denne gang:)

Åh så godt å høre at alt var vel :)

Så godt at alt var bra :)
Kan jeg spørre om de måler livmorhalsen på utvendig ul? (Fødte også tidlig sist så håper de vil måle og følge meg opp etter oul også!)

Så godt at alt var bra :)
Kan jeg spørre om de måler livmorhalsen på utvendig ul? (Fødte også tidlig sist så håper de vil måle og følge meg opp etter oul også!)
Nei, det gjør de med innvendig. Den ble ikke målt sist på meg, til tross for tvillingsvangerskap. Det er det sykehuset "gjemmer" seg bak, at de ikke turte å gjøre det fordi innvendig ultralyd kan utvide mormunnen og fremskynde fødselen

Nei, det gjør de med innvendig. Den ble ikke målt sist på meg, til tross for tvillingsvangerskap. Det er det sykehuset "gjemmer" seg bak, at de ikke turte å gjøre det fordi innvendig ultralyd kan utvide mormunnen og fremskynde fødselen

Takk for svar :) da vet jeg hva jeg skal spørre etter - ifølge jordmor så tar de stilling til om man får oppfølgning på oul. Godt å høre at du kommer til å få oppfølgning i alle fall :)

Så bra at alt var bra med lille og at du får tett oppfølging :-) Dette med liv,orhalsen, er det noe alle med tvillinger kan få?

Så bra at alt var bra med lille og at du får tett oppfølging :-) Dette med liv,orhalsen, er det noe alle med tvillinger kan få?
Alle kan få livmorhalssvikt, uavhengig av hvor mange som er i magen. Men det er tyngre med to og derfor mer vanlig dersom man har tvillinger. De vet feks ikke om jeg fikk det fordi jeg har sval livmorhals eller fordi det var tvillinger

Back
Topp