Ultralyd

Karinalinami

April 2013s jentemamma!
Hadde tidlig ultralyd, der jeg ble satt to uker tilbake. Fra uke 8 til uke 6.
Vet akuratt når eggløsning var, så i følge beregningene mine er det helt umulig.. Såå, blir jo beskymra for at lille spire muligens ikke vokser slik den skal.. Kunne så vidt skimte hjerte som slo, men spira var bare 1 mm.. Noen som har opplevd det samme?

Egget kan gå i dvale og ikke bli befruktet akkurat ved eggløsning. Itilegg vokser fosteret veldig i rykk og napp, så når du kommer på OUL kan det godt hende du blir satt fram igjen. Var legen bekymret? Kanskje du kan be om ny UL i uke 12.

Legen var heldigvis ikke beskymret, sa bare at jeg var nok mye mindre på veg en hva jeg trodde. Får håpe det stemmer, kommer nok uansett til å bestille ny ultralyd når jeg er rundt 12-13 uker for å se at alt er som det skal:)

Hvis du er veldig bekymret kan du jo spørre om muligheter til ny UL om noen uker.

Men trenger ikke være noe å bekymre seg for kan være som LilleBurugla sier at egget gikk i dvale og ikke befruktet akkurat ved eggløsning.

Men kan også være andre ting slik som ul apparatet! Det opplevde nemlig vi, første ul satt oss tilbake med ca 2 uker, neste ul ved uke 12 var vi kun noen få dager unna mens termin, husker ikke eksakt akkurat nå men var en eller to dager. Ca samme med OUL var vel to-tre dager som skilte der ifra original mens termin.
Så ville ikke blitt super bekymret over det. Kan også be om hcg blod prøver hvor man ser etter hcg stigning, er den innenfor normalen er det mindre grunn til å bekymre seg også :-)

I oul så måler dem babyen og endrer termindato hvis den ikke stemmer. Æ hadde 1 mm i uke 7 og fikk vite at den hadde riktig størrelse. Men før oul e d vanskelig å måle størrelsen siden den e så liten. D viktigste i tidlig ul er at hjerte banker så da vet du at du har en baby :)

Ble jeg å , så kom ny ultralyd og da var det slik jeg mente

Her er min menstermin 8 mai. Men OUL termin er 20 mai... Er "eit par" dagar forskjell ;) :P

Ville ikke bekymret meg så tidlig. Egget kan gå i dvale. Er derfor de ikke setter termin på tidlig ultralyd.

Det skjedde det samme med meg, men på OUL satt de meg tilbake igjen :)

Back
Topp