Ultralyd

Jentemamma3

Flørter med forumet
Var på ultralyd idag, og ut fra forrige mens skulle jeg ha vært 5+3.
Når han begynte var han i tvil om jeg i det hele tatt var gravid, men så fant han en bitte liten sort prikk, son han mente var starten på en graviditet og at jeg var helt i begynnelsen.

Da sitter jeg igjen med spørsmålet
Hva er helt i begynnelsen?
Og hvordan kan jeg ta såå feil ut i fra mensen?

Jeg var i uke 5 forrige gang pga blødninger, da så ikke legen annet en en væskefylt pose eller noe i den duren, fikk ny ultralyd 4 uker etter og da va det en liten bamsemums som sprellet med armene :-)

Det jeg skulle frem til var at det er vanskelig å se noe så tidlig :-)

• Liker
Reactions: Mae
Takk! Det var deilig å høre men hvordan kan han være så sikker på at jeg er heelt i begynnelsen av graviditeten og nesten tvile på om jeg er gravid?

Kommer jo helt an på når el har vært. Man regner ut fra sist mens for å få en pekepinn på hvor langt man er. Er ikke alle som har 28 syklus dager med el på dag 14, det kan variere fra dag til dag. Når fikk du første positive test?

Var på ultralyd idag, og ut fra forrige mens skulle jeg ha vært 5+3.
Når han begynte var han i tvil om jeg i det hele tatt var gravid, men så fant han en bitte liten sort prikk, son han mente var starten på en graviditet og at jeg var helt i begynnelsen.

Da sitter jeg igjen med spørsmålet
Hva er helt i begynnelsen?
Og hvordan kan jeg ta såå feil ut i fra mensen?
Jeg trodde jeg var 6 + på ul, men var visst bare 5 uker.. Det var ikke store prikken der heller, men man kunne se den tydelig. De måler jo str.. Skal du tilbake?

Du må huske at når du er 5 uker på vei, så er ikke bebien 5 uker. Jeg var selv på ultralyd på mandag, siden jeg hadde spontanabort for 5 uker siden og ikke hadde fått mensen etter det. På ultralyden var en liten svart prikk, så gynekologen sa med sikkerhet at jeg var gravid. Prikken var ikke der for 5 uker siden når jeg fikk bekreftet aborten. Siden det var så tidlig i svangerskapet (maks 5 uker), så skal jeg tilbake 19/1 for ny ultralyd, for han turte ikke si hvor langt jeg er på vei siden jeg ikke har hatt mensen. Så en liten svart prikk er uten tvil graviditet, å 5 uker på vei vil si at fosteret er 1-3mm stor, så det er tidlig. Så jeg tror du burde la det synke inn at du er gravid :)

Fikk første positive på søndag, var den ganske svak, men da skulle jeg hatt mensen på fredag :-) tusen takk for svar, nå føler jeg meg litt bedre/tryggere:-)

Da er det veldig tidlig å se noe på ul. Villa ha ventet noen uker evt med å ta en ny og evt hos en annen. Sist svangerskap var jeg på ul i uke 8, da brukte han litt tid men fant et lite foster på 6 ca uker med et hjerte som akkurat hadde begynt å slå. Mest sannsynlig hatt lang syklus og da ble mens termin to uker feil :-)

Akkurat dette skjedde med meg også! Ble jo helt stresset. Jeg trodde jeg var 6+0, men hun kunne nesten ikke se noe. Bare væskefylt rom. Så lite gøy! Jeg har vært for å måle hcg i dag og på tirsdag, venter på resultatene i morgen eller mandag. Jeg blir jo helt bekymret! Redd for at det har gått galt jeg..

Akkurat dette skjedde med meg også! Ble jo helt stresset. Jeg trodde jeg var 6+0, men hun kunne nesten ikke se noe. Bare væskefylt rom. Så lite gøy! Jeg har vært for å måle hcg i dag og på tirsdag, venter på resultatene i morgen eller mandag. Jeg blir jo helt bekymret! Redd for at det har gått galt jeg..

Håper alt går bra med deg! Du får fortelle hvordan det går

Back
Topp