Vi va på ultralyd den 16 september å fikk vite at ungen var frisk å fin men sta liten unge ville ikke vise seg ordentlig
jordmora trur det blir en lita jente da men det får tiden vise
hva fikk dere vite når dokker kom fra ultralyden? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva er apc resistens? Godt dere blir følgt skikkelig oppHei vi skal enda på 6 ultralyder igjen siden jeg har apc resistens så blir følgt opp nøye men det gjør ingenting siden helsepersonnelet i norge e så flink å følge opp det. Så i uke 24 blir neste ultralyd å da får vi jo se om det blir ei jentavi hadde termin 9februar men ble flytta til 20 februar så det va litt kjedelig. Har du og din kjære vært ul?
![]()
Oki, takk for forklaringApc resistens betyr at blodet koagulerer mye fortere enn hvis æ ikke hadde hatt det så det betyr det lettere kan oppstå blodpropp i morkaka men det er skjelden at det skjer men for noen så klarer dem ikke å bli gravid men det e forskjelligjeg går på sprøyter som heter fragmin som jeg skal ta vær dag i svangerskapet for å tynne ut blodet mitt så babyen får nok blod
![]()
Vet du om du har hetrozygot eller homozygot (fra kun den ene eller begge foreldrene dine) nedsatt apc resistens? Jeg har hetrozygot (kun fra en foreldre) og kan f.eks ikke bruke p-piller og må ha støttestrømper om jeg flyr langt, men jeg får ingen ekstra oppfølgning i svangerskapet.Hei vi skal enda på 6 ultralyder igjen siden jeg har apc resistens så blir følgt opp nøye men det gjør ingenting siden helsepersonnelet i norge e så flink å følge opp det. Så i uke 24 blir neste ultralyd å da får vi jo se om det blir ei jentavi hadde termin 9februar men ble flytta til 20 februar så det va litt kjedelig. Har du og din kjære vært ul?
![]()
Lurer på om det var fragmin jeg fikk etter keisersnittet mot blodpropp. Utrolig ubehagelig å bli stukket i magen hver dag *grøss*. Godt det er god oppfølging!
Her fikk vi beskjed om jente. Jeg så det selv også![]()
Vet du om du har hetrozygot eller homozygot (fra kun den ene eller begge foreldrene dine) nedsatt apc resistens? Jeg har hetrozygot (kun fra en foreldre) og kan f.eks ikke bruke p-piller og må ha støttestrømper om jeg flyr langt, men jeg får ingen ekstra oppfølgning i svangerskapet.
Termin 27/2-14 med første frø <3
Legen min og gynekologen jeg var hos tidlig i svangerskapet sa at så lenge jeg ikke var i noen risikogruppe (om jeg hadde hatt blodpropp før, om jeg var over 35 år eller om jeg hadde BMI over 30) så var retningslinjene fra sykehuset at jeg ikke skulle ha noe behandling. Søstrene mine og mamma har også dette likt som meg, fra en av foreldrene, og de har heller ikke fått noen spesiell oppfølgning i noen av svangerskapene sine, og det har gått helt fintHei jeg har det bare fra min mor så er kun fra den enemen de føler at det er nødvendig at jeg blir fulgt opp. Min mor har født 4 barn uten oppfølging å ikke hatt noen problemer men det kommer vell ann på hva legen mener for de fant ut at jeg skulle ha fragmin når jeg å min kjære var på ul da diskurte legen å jordmoren om hva som var best for meg å de ville at jeg skulle føle meg trygg å at vi blir tatt hånd om
bruker å støttestrømper når jeg flyr også brukte jeg minipiller siden jeg ikke kan bruke p piller som du ikke heller kan
![]()
Jeg syns du burde spørre legen om du egentlig burde få tettere oppfølging![]()
Legen min og gynekologen jeg var hos tidlig i svangerskapet sa at så lenge jeg ikke var i noen risikogruppe (om jeg hadde hatt blodpropp før, om jeg var over 35 år eller om jeg hadde BMI over 30) så var retningslinjene fra sykehuset at jeg ikke skulle ha noe behandling. Søstrene mine og mamma har også dette likt som meg, fra en av foreldrene, og de har heller ikke fått noen spesiell oppfølgning i noen av svangerskapene sine, og det har gått helt fintrart at leger praktiserer så mye forskjellig da! De burde jo hatt de samme retningslinjene å forholde seg til uansett hvor i landet man befinner seg.
Termin 27/2-14 med første frø <3
Jeg vil også se lille baby mer! heheJa det er litt rart at det ikke er sånn
Sku ønske de sa det samme til meg så hadde jeg sluppet de nålene men det gjør ingenting at vi har flere ultralyder fo da får vi jo bare se ungen mer![]()
Jeg vil også se lille baby mer! hehemen gla jeg slipper sprøytene! Jaja, jeg skal spørre på onsdag når vi er på OUL også, så får vi se hva de sier der
![]()