Ultralyd

Jeg har hatt ultralyder flere ganger pga risikosvangerskap.

Takk for tilbakemeldingene damer. Litt ok å høre årsakene... Trodde et øyeblikk jeg hadde gått glipp av noe, men jeg skal jo bare glede meg over at jeg ikke har hatt behov for flere enn den ene ultralyden! :) Nesten så man får dårlig samvittighet for at formen et så bra som den er... ☺ "Bare" bekkensmerter og sure oppstøt på meg.
Håper det går bra med alle dere - der virker som alle får god oppfølging med sine plager ihvertfall!

Har vært på UL 3-4 ganger etter uke 18, pga.avvik på nyrer hos baby, og skal på to til før fødsel. Hadde det bare vært pga.det er koselig å se babyen i magen, er det en ting. Ønsker egentlig bare at alt skal være bra, så nå ønsker jeg egentlig helst å slippe.. Men skal være takknemmelig for god oppfølging!

Beklager hvis jeg spør for personlig, men hvilke avvik har babyen din på nyrene?
Det ble oppdaget avvik på den ene nyren til babyen min ved en tilfeldighet da jeg var innlagt for noe annet for en måned siden. Skal på en ekstra ul nå på torsdag for å se hvordan det har utviklet seg, og jeg lurer egentlig litt på hva jeg kan forvente meg. Har ikke snakket så mye om det med noen egentlig, for kjenner ikke til noen som har vært eller er i samme situasjon.

Svar meg gjerne på melding hvis du heller vil det :)

Var på tidlig UL i uke 12, som jeg bestilte selv. OUL i uke 19. Uke 28 pga avflatet symfyse-mål. Så fikk jeg UL når jeg var innlagt på UNN pga prolaps i uke 29, og måtte ta 3 petidin sprøyte mot smertene.

Beklager hvis jeg spør for personlig, men hvilke avvik har babyen din på nyrene?
Det ble oppdaget avvik på den ene nyren til babyen min ved en tilfeldighet da jeg var innlagt for noe annet for en måned siden. Skal på en ekstra ul nå på torsdag for å se hvordan det har utviklet seg, og jeg lurer egentlig litt på hva jeg kan forvente meg. Har ikke snakket så mye om det med noen egentlig, for kjenner ikke til noen som har vært eller er i samme situasjon.

Svar meg gjerne på melding hvis du heller vil det :)

Har sendt deg melding :)

Jeg var privat i uke 7 (for å stadfeste graviditet, ble gravid rett etter SA, ante ikke hvor langt jeg var på vei). Privat UL også i uke 12 for å sjekke alle vitale målog at alt var i orden. Ordinær UL i uke 18. Privat 3D UL i uke 26. Ble så henvist til tilvekstkontroll pga høy BMI før graviditeten. Der ble det oppdaget seteleie, så skal tilbake om 1 uke for å bestemme størrelse på baby, samt forløsningsmetode. 6 tilsammen da :)

Back
Topp