Ultralyd

PanserMarte

Flørter med forumet
Hei jenter... Får inntrykk av at mange er på mange ultralyder. Er det selvvalgte ul eller pga. medisinske årsaker dere gjør det? Jeg har kun vært på den ene i uke 18...

Medisinsk årsaker her hvertfall ift vekst,blodpropp,morkakesvikt og tidlig ul pga det var ulanlagt å jeg hadde tatt angrepillen og div så de ville sjekke at han var frisk og i live :)

Her i Skien får alle tilbud om ultralyd også i uke 32.
Jeg skal på en ekstra sjekk med ul og kontroll hos gyn.lege til fredag (uke 36), fordi jeg må gå på kortison hele svangerskapet.
:)

Eg har vært på 4....
Den første var OUL, men pga gammelt apparat og dårlig avbilding fikk jeg ny!
Og da blei jeg satt opp på 2 til pga legen meinte eg hadde bynnende savngerskaps diabetes så da må de følge opp...
Skal på enda en om ca 14 dager!

Kjempe stas å se baby ofte, men hadde absolutt ikkje gjort det om jeg ikke måtte!!!

var på privat ul i uke 13, oul rundt uke 19 og har vært på en eller to pga tidligere sf (blodgjennomstrømning og vekstestimering). Så skal jeg på en neste torsdag fordi jm på sykehuset spurte om jeg hadde lyst siden hun er student og takket selvfølgelig ja til det :) Var eigang på ul sjekk på føden også, men da fikk jeg ikke se på skjermen selv da..

valgte selv og ta en tidlig UL og 3D ellers har jeg fått en del UL'er og skal på 1-3 stk til. disse ultralydene er oppfølging fra sykehuset pga at jeg er tidligere vektoperert og at gutten min var litt liten ved termin så har fått 3 UL som da er motstrømsmåling og vekstestimering og legen jeg var hos i dag synes jeg skulle på en hver 14 dag nå så det vil si 1-3 til.
en om 2 uker 37 fulgåtte uker, 2 uker etter det 39 fullgåtte og da evt en til da på overtid.

Har hatt oul, 3Dul (privat og bare for gøy) og en ekstra ul i forbindelse med innleggelse ved obs-posten. Skal på en til ul nå på torsdag for å undersøke nærmere det avviket som ble funnet da jeg var innlagt.

En Pga stadfesting ar jeg er gravid ( etter SA) så den vanlige i uke 18, så en fordi jeg spurte om å få ettersom jeg var der inne for å sjekke opp celleforandringer

Jeg får ekstra pga. jeg mistet i uke 28 i fjor. Mest sannsynlig pga morkakeløsning. Har vel hatt 6-7 ul hittil :)

Har hatt seks. Og skal på en til før fødsel.
Først i veke 7 pga mistanke om pcos. Så i veke 11 for å berre dobbeltsjekke at alt var greitt. Begge dei to hos gynekolog etter henvisning. Så oul, og oppfølging av oul i veke 28 pga lav morkake. Og ny oppfølging i veke 35 pga det samme. Og så skal eg på ein i veke 38 for ny oppfølging. Pluss eg hadde ein frivillig 3d berre for gøy:-)

Eg har hatt OUL og en i dag. Vekstestimering pga min bmi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har vært på UL 3-4 ganger etter uke 18, pga.avvik på nyrer hos baby, og skal på to til før fødsel. Hadde det bare vært pga.det er koselig å se babyen i magen, er det en ting. Ønsker egentlig bare at alt skal være bra, så nå ønsker jeg egentlig helst å slippe.. Men skal være takknemmelig for god oppfølging!

Jeg har vært på åtte ultralyder. Først en veldig tidlige ultralyd pga bekymring etter tidliger spontanabort, og måtte ha oppfølgning pga de trodde det var to i magen (det var det mest sannsynlivis, men bare den ene klarte seg, den andre kapslet seg inn).

Så var vi til ordinær ultralyd i uke 18 som vanlig. I tillegg har vi hatt tre andre ultralyder pga kraftige og regelmessige kynnere/premature rier (i uke 24, 26 og 28) og så en ekstra kontroll pga de måtte sjekke om morkaken som lå over livmorhalsen i første del av svangerskapet hadde flyttet seg (uke 32), slik at jeg kan føde normalt.

Det er jo fint å se til babyen, men ultralydene har vært pga det har vært medisinsk nødvendig etter rådføring med lege at vi har hatt ekstra kontroller. F eks viste de premature riene seg å komme av en kraftig uvi som jeg ikke merket og trengte behandlig for, dette var også streptokokker som vi må være obs på i forbindelse ved fødselen.

Jeg har bare vært på oul :) Samme med nr 1, med nr 2 fikk jeg overraskende en ekstra i uke 28 pga var på sykehuset for noe annet og så ville de bare sjekke siden jeg var der (ingen grunn what so ever, så var nok bare heldig :))

Jeg blir litt misunnelig på de som har så mange, men jeg tenker at vi får være glade at alt er så bra at vi "slipper" :)

Jeg skal på min 6 ul i morgen, ikke gøy når man har det av medisinske årsaker, og nå er baby så stor at man ikke ser så mye allikevel :)

Silje :-)

Jeg er på flere pga diabetes. Det er et risikosvangerskap med økt fare for komplikasjoner og spesielt tilvekst blir sjekket nøye ;)
Var på tidlig ca uke 8, i uke 14/15 da vi var innlagt ei uke, oul, uke 23, 3D i uke 24 (privat), uke 26, uke 28, uke 30, uke 32, uke 34, uke 36.
Skal tilbake på onsdag og hver uke videre ;)

Har vært på mange siden jeg har diabetes. Går hver 14 dag nå og blir hver uke etterhvert. Skulle mye heller vært frisk da og sluppet å bekymre meg for om den lille i magen ikke har det bra fordi jeg ikke får ned blodsukkeret.

Back
Topp