Ultralyd :)

18ogmamma

Blir kjent med forumet
Var hos ultralyd i uka som var, ikke helt fornøyd med ultralyden verken meg eller samboeren.
Jeg sporte og grov litt selvfølgeli og hva de foskjellige tingene hvar inni der og hun sa hun skulle forklare hva som var hvor og hvordan, men hun sa ingen ting om noe.
Da jeg lå der spurte jeg hvilket kjønn det var, hun begynte å lete å sa at hun ikke kunne se det. Da jeg var hos gyn. tok han innvendig ul i uke 13 å da klemte han på magen å fikk babyen til å flytte seg.
Synst det var litt rart at hun ikke gjorde det samme, hun prøvde liksom å være så rask så mulig :(
Da vi var ferdig spurte jeg om vi kunne få flere ul. siden vi ville vite kjønn, da fikk vi bare slengt i tryne at kjønn var ikke en medisinkgrunn så vi kunne ikke få flere..

Så vi gikk ut det like blanke som da vi kom inn der, bare mer skuffa.
Sorry vist det ble litt uoversiktelig eller at jeg hoppet litt, men er bare så stressa. vil knytte meg til barnet og kjøpe inn ting. hadde tenkt å dra rett på shopping, å kjøpe h*n det første klesplagget :(
Hva kan jeg gjøre ?
Hvor mange ul tok dere ?
Hva koster privat (helst innvenig da vi følte vi hadde med oversikt inni magehula) ?
 
Æsj så kjedlig. Ikke sånn det bør være.. det skal jo være en glede å se bebisen!
Jeg ville gått privat om du ikke får flere... det koster litt, jeg betalte 1200 tror jeg. Men er verdt det! Jeg var på to private før jeg fikk ul på sykehuset.. :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Æsj, så kjedelig med dårlig opplevelse i forhold til noe som skal være så fantastisk. Ingen god følelse, jeg vil også anbefale privat. Har ikke vært til OUL enda, men har vært på en privat ultralyd, og det var fantastisk. Fikk til og med en ekstra time gratis, siden babyen lå så langt inne den første ganen (at jeg trenger full blære for å "bære" babyen mer fremover i magen) så da fikk jeg komme tilbake et par dager etterpå med full blære :) jordmor hadde gooood tid og informerte oss om alt som var mulig å se i uke 12 :D
 
Uff så trist ! Jeg ville kostet på meg privat ultralyd. Var på riksen på min ultralyd, tror vi var inne der i 45 min. Fikk innmarig god forklaring. i begynnelsen var det bare visning for at vi skulle få se på lillegutten før hun begynte undersøkelsen av at alt sto bra til :) De som gjør denne undersøkelsen burde vite at dette er noe veldig mange gleder seg til og kanskje er litt nervæse for og burde dermed behandle de som kommer inn til ultralyd med respekt og ro.
 
Ta en privat ultralyd:). Sjekk om du har kommet langt nok for 3d ultralyd. Da syns det jo tydelig. Det er jo dessverre slik at de ikke har noe plikt på å gi deg info om hvilket kjønn det er, hvis de ikke ser det eller er vanskelige. Det står i det info brevet man får til innkalling til ultralyd. Men de fleste vil jo gjerne hjelpe til med å finne ut hvilket kjønn som befinner seg i magen, men det er jo alltid noen som skal være vanskelige:(
 
Så dumt det ble en dårlig opplevelse. Men det er jo helt riktig som hun sier - å få vite kjønn er ikke årsaken til at man tar ul. Dere kom jo litt klokere ut derfra siden dere nå vet at alt er bra.

Bestill en privat ul. Drikk litt cola rett før du går inn. Kald drikke, sukker og koffein skal få den lille til å bevege seg litt. Ikke nødvendig med innvendig.
 
Kjipt med en sånn opplevelse! Noen av de som tar ul burde vel helst ikke gjøre akkurat den jobben!! Men når det er sagt så vet man jo at de muligens ikke kan se kjønnet på oul...og det er ingen medisinsk grunn til en ekstra ul på statens regning. Dersom vi ikke får vite kjønn i dag på oul har jeg bestemt at vi skal på privat ul. Venter noen uker slik at det blir best sjanse for gode bilder (sånn rundt uke 26-27 tenker jeg). Det koster vel rundt 12-1300 kr, men jeg skraper sammen de kronene for en ekstra kikk;-) gjorde det også med storebror...og da var jeg fattig student! Innvendig ul har ikke no for seg når du har kommet så langt som du er nå! Bare nødvendig før uke 12 fordi barnet gjerne ligger så langt nede i bekkenet da!

Hvis du tar en privat ul så tipper jeg du får en helt annen opplevelse! Den gangen jeg var i forrige svangerskap fikk jeg komme tilbake uka etter for nye bilder uten ekstra kostnader fordi gutten min lå litt galt til for å få skikkelig gode bilder :)
 
Utrolig kjedelig når man har en dårlig opplevelse på oul :( Men som de over her også skriver, så fikk dere iallefall vite at alt er bra med bebis, og i utgangspunktet er det jo det ul er for :) Skjønner at det føles frustrerende om dere veldig gjerne ville vite kjønn, men da tar dere bare en privat ul. Er ikke alltid de ser det på oul.. Vi fikk ikke vite på oul med førstemann, han var så sjenert, og ville ikke vise frem hva han hadde mellom bena :p Vi har vært på 3D med begge våre rundt uke 28, anbefales :) Vi skal det denne gangen også, selv om vi ikke vil vite kjønn :)
Lykke til på privat ul, håper dere får vite litt mer der :)



- Flittig bruker av app'en ;)
 
Det viktigste på OUL er å sjekke om barnet er friskt. Med førstemann fikk vi ikke vite kjønn på OUL, heller ikke denne gangen. Bestilte privat 3D UL i uke 26 dengang, det skal vi nå også :) Men kjipt når du føler du fikk lite informasjon om barnet :-/ Bestill privat UL!


*Venter #2 i januar 2014*
 
Tror det blir givende for deg og samboer hvis du bestiller privat ultralyd. :)
 
Bestill privat du. 3D f.eks, men da blir bildene best om man er ca 28 uker. Innvendig får man ikke så sent som nå, det er bae rundt 3 mnd stadiet når alt er bittelite enda.
 
ingen vits med innvendig så sent har god sikt utvendig nå som livmoren har flyttet seg over kanten ^^ tok utvendig ul allerede i uke 12 privat. hun var flink og snakket om allt inni der trykket litt på magen for at han skulle flytte på seg og fikk høre hjerteslag.
 
  • Liker
Reactions: H27
Back
Topp