Ultralyd

Gadiana

Forelsket i forumet
Hei, da har j vært på ultralyd, men jordmor kunne ik se noe foster dessverre, hun sa at det var enten fir tidlig el noe som ik stemte, hun kunne se anlegg til sansynligvis morkaken, fior det er det som blir laget først, men ik sikkert, uff enda en vond opplevelse dette året, eter mine kalkuler så skal j være 7 uker og 4 dager, uff, andre som har opplevd slik?

Å nei så trist :( Hadde du utvendig ul eller innvendig? Anlegg til morkake er jo positivt da, holde motet oppe til dete vet helt sikkert! Nb: var ikke med vilje å trykke "liker"! Kom borti!

Hei, ja det er trist, men hva mer man kan gjøre enn å håpe på det beste?
Takk takk, for omtanken:)

Hei, ja det er trist, men hva mer man kan gjøre enn å håpe på det beste?
Takk takk, for omtanken:)

Det var både ut på og innvedig ultralyd...

Vet du, da jeg var gravid sist så var jeg på tidlig ul ca uke 7. Legen kunne da se en tom fostersekk, ikke antydning til hverken foster eller plommesekk. Så hun konkluderte med at dette sannsynlig var en "blighted ovum", og mente at jeg kom til å spontanabortere i løpet av den nærmeste uken, men satte meg opp til en kontroll 10 dgr etter sånn i tilfelle det ikke kom ut av seg selv. Så jeg ble selvfølgelig dritlei meg, sluttet og ta folat og gikk hjem og sluttet og "leve som gravid".
 Men dagene gikk uten at noe skjedde. Husker at jeg var skikkelig irritert på min egen kropp for at den ikke satte igang spontanaborten av seg selv... Da de 10 dgn hadde gått var jeg tilbake på kontrollul, og du kan tro tårene rant da den "Tomme fostersekken" viste seg å inneholde en liten reke med bankende hjerte. I dag er "reka" snart 2 år og lever i beste velgående:)

Bare sånn for å begrense min egen historie; MORALEN ER; Aldri ta sorgene på forskudd når det gjelder tidlig ul. Ikke at jeg sier at alt er ok i ditt tilfelle, men det er viktig å vite at det kan være det! Det er ikke alltid at fostereret utvikler seg i takt med det som er "vanlig" i de første ukene. Jeg var helt sikker på at jeg var nesten 7 uker da jeg hadde den tidlige ul'en pga at jeg visste når jeg hadde hatt eggløsning. Og denne episoden har skremt meg fra å ta tidlig UL denne gangen.

Krysser fingre og tær for deg!

Oj det var godt å høre at det gikk bra m deg, da er det håp. Jeg skulle tilbake på mandag for å se om det er noe forandring, hadde du noe blødning/utflod? Har ik hatt noen av delene, men ja j også testet for el og den var positiv, så derfor var j så sikker at siden j fikk en pos g-test så skulle det være i orden, men venter å se...

Tusen takk for svar

Ja, jeg hadde et par episoder med brun spotting(som var det som gjorde at jeg tok den tidlige ul'en), samt en liten frisk blødning mens jeg ventet på "aborten". Poenget mitt er at det er så vanskelig å beregne eksakt sv.skaps lengde sånn helt i begynnelsen... Og det er jo ikke mange dag(er) som skal til før man ser stor forskjell på det bittelille fosteret. Jordmoren så jo plommesekk hos deg, og det MÅ jo være et godt tegn:) Selve fosteret er jo det som blir synlig til sist så vidt jeg har forstått. Som sagt, jeg var rundt 7 uker og hos meg så man INGENTING i sekken. Den så helt tom og sort ut, og likevel ordnet det seg. Jeg har en god følelse på dine vegne jeg for at det går i riktig retning:) Håper du oppdaterer!

Ja, skal gjøre det, tusen takk, det er håp, klem

Hei, j har vært hos fastlegen og hun skulle måle hcg stigning i blodet, skal ta ny prøve på mandag, håpe at alt er fint<3>

Gadiana skrev:
Hei, j har vært hos fastlegen og hun skulle måle hcg stigning i blodet, skal ta ny prøve på mandag, håpe at alt er fint<3>

Krysser fingrene for deg:) X

Gadiana skrev:

Krysser fingrene for deg:) X

Back
Topp