Ultralyd

babylykke nr2

Flørter med forumet
I morgen skal eg på ekstra ultralyd pga. stagnerende symfysemål. Jordmor var ikkje veldig beskymret, men greit å følge med at han vokser som han skal. Var sånn forrige gang også, og ho vokste symetrisk og i sitt tempo. Så er ikkje så veldig beskymret eg heller. Eg er ikkje skapt for å føde 4-5 kilos babyer som jordmor sa.
Blir spennende å se småen igjen, selv om eg ikkje tror man ser så masse så seint.

Jeg så rent lite i dag :-p
Hehe. Hodet lå ned, men ikke festet. Så ikke ansiktet, men tverrsnittet legen tok da han målte. 
Og så så jeg så vidt ryggraden og en fot som sprellet!
MEN; bra du får oppfølging. 
SF-målene mine flatet ut da baby la seg med hodet ned, kanskje det er noe slikt?

ja det er godt mulig.  Hehe nei tror ikkje eg ser så masse. Sikkert bare en fot :) men ser dei noe på modning og regner ut cirka vekt ved fødsel...?

Ja de målene de får nå kan brukes til å forutsi fødselsvekt, men det er vanskelig å måle korrekt da...
Det viktigste hvis man mistenker dårlig vekst er sikkert å ta mål og sjekke gjennomstrømning i navelstreng og om morkaka er ok =)) 
Modning aner jeg ikke om de kan se på ultralyd. Jeg tror ikke det egentlig.

ja skjønner. Og det er jo det som eg viktig å sjekke også. Så lenge alt er bra med lillemann er alt bra :)

De vil sikkert estimere vekst og størrelse på babyn, samt forventet vekt ved termindato, og se på blodgjennomstrømning i morkaken og navlestreng for å se om babyen får tilstrekkelig næring. Modning er ikke mulig å se på ordinær ul, kan eventuelt se modning ved innvendig ul (ikke åpning, men lengde på livmortapp)

Back
Topp