Ultralyd

Fly

Elsker forumet
Buhu, ble skuffet når jeg gikk inn på nordlandsykehuset sine sider! 
http://www.nlsh.no/ultralyd/category24522.html

Fosterets kjønn har som regel ingen medisinsk betydning, og opplyses rutinemessig ikke om.

Blir nok privat UL ja ;)

Men du kan bare spørre. Som regel så vil de ikke fortelle deg rett ut hvilket kjønn det er, og antakeligvis vil de heller ikke spørre deg om du vil vite det - men at du selv må ta opp temaet og spørre om hun ser kjønnet.
Sånn har det vært der her to gangene, "Er det noe mer dere lurer på ?" Har de spurt, også har vi spurt om kjønnet.

Sånn er det på  alle sykehus, men de fleste forteller det jo om du vil vite og om de ser det.
Sist hadde jeg en burugle av en jormor på Ul`en og hun ville ikke se etter da. Men hadde en privat Ul senere hvor jeg fant det ut pluss et par UL`er tilsom bekreftet det =)

Du har jo såklart lov til å spørre :)
Jeg spurte sist, det var ingen problem. Dette var på St.olavs hospital.
Håper jeg får vite det på Nordlandssykehuset hvis jeg spør også.

Synes det er latterlig.. Er vel opp til oss foreldre om vi vil vite eller ikke vel?
Men spør du:) Så kan det hende du får vite det uansett. :)

Det de mener med det er at grunnen til ordniær UL er ikke for å bekrefte kjønn, men for å se at alt er i orden med babyen.
Men på slutten av UL`en er det bare å spørre om de har mulighet til å se kjønnet, og da sjekker de for deg :-) Så det blir nok bra :-)

Back
Topp