Ultralyd

Cah

Andre møte med forumet
Hei på dere [:)] Bare lurer på om det er noen som har tatt, eller vurderer å ta utvidet ultralyd?? Samboeren min vil gjerne at vi skal gjøre det, mens jeg er litt usikker på det.....Noen som har erfaring??

Vil jo påstå selv at det nå er litt "for sent" å gjøre noe med det hvis det eventuellt skulle ha vært noe galt....Jeg vet ikke jeg, men det er kanskje verdt det uanset[:)]

Det er litt den tankegangen jeg også har...men samboer vil så gjerne at vi tar det...Har vennepar som også mener det..Men det er vel og litt fordi de mistet sin første, og hadde de visst at babyen var så syk så kunne de "tenkt seg om" før de fortsatte...Tror det er det som skremmer min samboer...

hva er utvidet ultralyd?[8|]

Som jeg har forstått så er det ul i 3D....Du ser altså kroppen og alt litt bedre enn ved "normal" ul....Kan se om barnet "mangler" noe....

okey. d hadde jo vært morro å sett d da? kanskje man ser hvem av foreldrene barnet ligner på?[:)]

jeg er jo 13 uker og 6 dager uti, 11 +............Så det vil da si at det snart er for sent å sjekke det da? Hvis vi bestemmer oss for å gjøre det, så gjør jeg det mer fordi samboer vil enn at jeg vil....

Er litt kynisk av meg, hvis man kan kalle det det, men velger man å sette ett barn til verden må man nesten stå for det valget og ta konsekvensene av det.....Med eller ute downs...feks....

Hadde det vært tilfeldig så vil jeg ihvertfall ikke gjøre det!!! hehe [:D]

Men, igjen, så hadde det jo vært veldig moro å få ett bilde av nurket som faktisk viser litt da.....Uff....vanskelig å bestemme seg!!!!!!!!!!

Skal dere?? Snakket du med lege/jordmor for å få det, eller må man bestille selv?Vet man må betale for det----- Er helt grønn på der her jeg...

Nå tenker jeg ikke spesiellt på downs da..Er mye andre ting som kan være verre enn det...det er klart jeg hadde vurdert det hvis babyen var helt "borte" feks....er ett vanskelig valg det der...uansett...

Har nettopp vært på utvidet ul. Du er for langt på vei dersom du er 13+6 nå. De kan kun se på nakkefolden fram til uke 14. Utvidet ul betyr at du tar blodprøve i tillegg for å sjekke om det er noe galt. Dette får du kun i det offentlige dersom du fyller 38 før termin. Ellers må du ta det privat, men du er uansett for langt på vei for at de kan se noe.

Back
Topp