Ultralyd - undrer...

ZStar

Flørter med forumet
Skal på ultralyd i morgen (uke 13) og mener jeg har lest et sted at det er lurt å drikke noe sukkerholdig (f.eks brus) rett før for å få fosteret til å bevege seg mer under ultralyden. Noen som vet om dette stemmer??

Ikke sikker,men har hørt du helst ikke skal ha tissa rett før- iallefall ikke ved så tidlig ultralyd...
For på full blære så blir livmora litt mer "utpressa"![;)]

det er jo ikke umulig....for de sa på sykehuset til meg at jeg skulle drikke rød saft (vet ikke om farge spiller noen rolle, men det var nå det de sa....)for å få fosteret til å bevege seg mer....så du kan jo prøve, ikke farlig iallefall[:D]

For en flott gutt! Du har all grunn til å være stolt!!

Kan man ta flere ultralyd enn en?

Jeg synes dette var kjempe morsom, og vil få det bekreftet en gang til at jeg har en liten jente baby i magen.
Må jeg ta dette privat da? Er det skadelig å ta flere ul?

flott gutt bagheera[:)]

Hege23....det er ikke påvist at ul er skadelig for barnet.....og de har jo gjort dette noen år nå[:D]ang. fler ul så er det en gang som er obligatorisk, men det hender man kan få fler i noen situasjoner viss man må ha litt extra kontroll med den lille av forskjellige årsaker....vet oxo de som har fått tidlig ul pga. tidligere sa foreksempel....du kan jo spørre, man får ikke noe verre enn et nei...[;)]

Takk for rask svar Lena :)

Skal prøve å få en til jeg, som du sier det skader ikke å spørre. Men har sett tidligere at mange skriver på ul 3d osv? Hva er dette?

Har ikke time for ordinær ul før 19. sep, men klarer ikke å vente så lenge derfor skal jeg i dag også. Har bestillt privat på Majorstuklinikken og det koster, men synes det er verdt det. Iflg flere ligger Norge laaaaangt bak når det gjelder ul da det i mange andre land er vanlig med opptil 4 ul i løpet av et svangerskap. Har tenkt meg tilbake til Majorstuklinikken i uke 28 for å ta 3d/4d når den tid kommer

[:D]

Nå er det snart helg!!

[:D]

Back
Topp