Ultralyd uke 9

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Skal på ultralyd om 2 uker, er da 9 uker på vei. Om terminkalkulatoren sier riktig :)
Noen som vet hva man kan forvente å se allerede da?
Det bankende hjertet er jo selvfølgelig hovedsaken da :)
Tror dette blir vår eneste ul, dersom alt ser bra ut. - bortsett fra oul såklart ;)

Jeg var i uke 9+2 med forrige. Så en "peanøtt" med bankende hjertet som beveget masse på seg!
Var ikke noe problem og se noe, og fikk fine bilder! :)

jeg skal på mandag, er da 9+5.... å som jeg gleder meg :D har kun vært i uke 7 tidligere.. og da ser man hjertet men ikke noe særlig mer... :)

Hei, er helt ny her. Ser at mange av dere er på ultralyd i uke 7-9, kan jeg spørre om hvorfor?
Jeg skal ikke til legen før uke 10, er det for sent?

Dette er mitt første svangerskap så alt er nytt for meg :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hei, er helt ny her. Ser at mange av dere er på ultralyd i uke 7-9, kan jeg spørre om hvorfor?

Hei. Gratulerer og velkommen hit :)
De fleste av oss bestiller privat ultralyd ( må da betale selv ) bare for å få en ekstra bekreftelse på at det er liv der inne, og for å se at alt står bra til.
Som regel vil ikke legen ha inn til første svangerskapskontroll før i uke 12, så uke 10 er ikke for sent nei.
Selv skal jeg ikke til første kontroll før rundt uke 12, men vi ønsker å ha en liten ul i forkant av dette bare for å se at alt står bra til ;)
Men det er absolutt ikke nødvendig altså. Mange som holder seg til den ordinære ultralyden senere i svangerskapet.

Hei! :) jeg skal pga arr i livmoren.

Hei, det er absolutt ikke for sent. Det er helt opp til hver enkelt. Jeg var litt redd og tenkte veldig mye i første svangerskap så jeg gikk tidlig til legen/jordmor. Nå var jeg hos legen når jeg var 6+0 for å høre om det var nødvendig å regulere medisin min. Skal bestille tidlig UL i uke 11-12 for å se at alt er bra;) men er veldig mange som kun går på ordinær ultralyd.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Oki, takk skal dere ha :) Da venter jeg bare til timen jeg har i uke 10 og tar det derfra :)

Back
Topp