Ultralyd uke 8-9???

Blomst&Latter

Andre møte med forumet
Hei! :) Jeg er gravid i starten av uke 7 nå, første gang. Jeg har fått ordnet ultralyd i uke 12/13. Men jeg kjenner at jeg ikke klarer å vente så lenge, hvor mange her har tatt en ultralyd enda tidligere? Noen som har tatt ultralyd allerede i uke 8? Hvordan var det? Jeg vurderer sterkt å bestille meg en time. Hadde vært morsomt å vært på en ultralyd før vi sier det til de nærmeste, da vi har lyst til å si det i uke 8-9 :) Takk for svar <3
 
Hadde tul i uke 7, før vi fortalte det til de nærmeste, du ser jo ikke en baby, men du kan evt se om hjerte slår
 
Hadde ultralyd i uke 8. Det var da innvendig ultralyd hos gynekolog. Man ser kanskje ikke allverdens i uke 8, så bare ut som en bønne! Men man hører hjertelyd ;)
 
Var på 8+0. Fikk se hjertet som slo
 
Har hatt i uke 6(Med andre)og uke 8(med første), så ja fikk se hjerte som slo da❤️
 
Var i uke 8+5, innvendig hos gynekolog og så på bamsemumsen vår:happy:
Øverst til venstre er hodet, lille klumpen under er resten av plommesekken og den lille klumpen til høyre ved rumpa er et bein. Ryggen ligger nedover mot plommesekken. 20191107_125345.jpg
 
Skjønner, takk for svar! :D kanskje jeg blir å bestille meg en time. Men ett spm til.. jeg fikk høre at jeg burde vente med tidlig ultralyd fordi fosteret ikke liker å høre sine egne hjerteslag, noe som igjen ikke er bra for svangerskapet, og siden det er såpass tidlig og det er større risiko for spontanabort så tviler jeg litt... hva tenker dere om det? :)
 
Skjønner, takk for svar! :D kanskje jeg blir å bestille meg en time. Men ett spm til.. jeg fikk høre at jeg burde vente med tidlig ultralyd fordi fosteret ikke liker å høre sine egne hjerteslag, noe som igjen ikke er bra for svangerskapet, og siden det er såpass tidlig og det er større risiko for spontanabort så tviler jeg litt... hva tenker dere om det? :)
Har jeg aldri hørt om, de hører jo sin egen og mammaen sin hjerterytme hele tiden uansett :) at det er fare for spontanabort er det i hvert fall ikke, det kan du roe deg med.

Var på ultralyd i uke 8 ( 7+6 ) . Fikk se en liten klump med antydning til armer og ben og fikk høre et fantastisk lite hjerte slå:Heartred

IMG_20200119_232243.jpg
 
Skjønner, takk for svar! :D kanskje jeg blir å bestille meg en time. Men ett spm til.. jeg fikk høre at jeg burde vente med tidlig ultralyd fordi fosteret ikke liker å høre sine egne hjerteslag, noe som igjen ikke er bra for svangerskapet, og siden det er såpass tidlig og det er større risiko for spontanabort så tviler jeg litt... hva tenker dere om det? :)

Hørselen har vell strengt talt ikke utviklet seg så tidlig så de hører vell ikke noe.
 
Hei! :) Jeg er gravid i starten av uke 7 nå, første gang. Jeg har fått ordnet ultralyd i uke 12/13. Men jeg kjenner at jeg ikke klarer å vente så lenge, hvor mange her har tatt en ultralyd enda tidligere? Noen som har tatt ultralyd allerede i uke 8? Hvordan var det? Jeg vurderer sterkt å bestille meg en time. Hadde vært morsomt å vært på en ultralyd før vi sier det til de nærmeste, da vi har lyst til å si det i uke 8-9 :) Takk for svar <3
Jeg var tidlig på ul, for å faktisk se at det var noe der . Fikk se noe lite og et hjerte som slo. Ca uke 9:)
 
Har jeg aldri hørt om, de hører jo sin egen og mammaen sin hjerterytme hele tiden uansett :) at det er fare for spontanabort er det i hvert fall ikke, det kan du roe deg med.

Var på ultralyd i uke 8 ( 7+6 ) . Fikk se en liten klump med antydning til armer og ben og fikk høre et fantastisk lite hjerte slå:Heartred

Vis vedlegget 317169
Da var det vel rykter jeg hørte :) det høres fint ut, tror jeg blir å bestille time i slutten av uke 8 jeg også <3
 
Profilbildet mitt er fra uke 9+4

da var baby ganske «ferdig» manglet bare at innvollene skulle trekke seg inn i magen ( de ligger gjerne i en utposning i navlesnorn i starten) og litt mer lengde og form på armer og ben + litt mer form på hodet:) var veldig gøy og fikk se mye bevegelse:)
 
Hei! :) Jeg er gravid i starten av uke 7 nå, første gang. Jeg har fått ordnet ultralyd i uke 12/13. Men jeg kjenner at jeg ikke klarer å vente så lenge, hvor mange her har tatt en ultralyd enda tidligere? Noen som har tatt ultralyd allerede i uke 8? Hvordan var det? Jeg vurderer sterkt å bestille meg en time. Hadde vært morsomt å vært på en ultralyd før vi sier det til de nærmeste, da vi har lyst til å si det i uke 8-9 :) Takk for svar <3
Hei, første for meg også, jeg er 5+4 i dag og har tul 7 februar, for å høre om det er liv og bare få roet ned bekymringene mine ♥️
 
Profilbildet mitt er fra uke 9+4

da var baby ganske «ferdig» manglet bare at innvollene skulle trekke seg inn i magen ( de ligger gjerne i en utposning i navlesnorn i starten) og litt mer lengde og form på armer og ben + litt mer form på hodet:) var veldig gøy og fikk se mye bevegelse:)
Så moro! gleder meg masse!
 
Hei, første for meg også, jeg er 5+4 i dag og har tul 7 februar, for å høre om det er liv og bare få roet ned bekymringene mine ♥️
Kjenner følelsen, er kjemperedd for at det ikke er noe hjertelyd der.. men jeg tenker at hvis hjertet ikke banker nå i uke 8, så hadde jeg spontanabortert tidligere.. :)
 
Hei! :) Jeg er gravid i starten av uke 7 nå, første gang. Jeg har fått ordnet ultralyd i uke 12/13. Men jeg kjenner at jeg ikke klarer å vente så lenge, hvor mange her har tatt en ultralyd enda tidligere? Noen som har tatt ultralyd allerede i uke 8? Hvordan var det? Jeg vurderer sterkt å bestille meg en time. Hadde vært morsomt å vært på en ultralyd før vi sier det til de nærmeste, da vi har lyst til å si det i uke 8-9 :) Takk for svar <3
Har hatt ul i uke 8. Da ser du hode, hjerte og hale. Det var innvendig ultralyd. Jeg synes det var gøy med masse ekstra ultralyder, vi fikk i uke 8, 12, 18, 26 og 33.
 
Back
Topp