Ultralyd uke 6, erfaringer?

glamaria

Gift med forumet
Sniker innom fra November forumet [:)] Jeg har vært på ultralyd i dag og sitter igjen med noen spørsmål. Legen fant spiren og matsekken og det lå fint plassert i livmoren, den var 7,6 mm stor noe som tilsvarer uke 6+2, jeg hadde tippet at jeg var 6+3 så størrelsesmessig er jo spiren fin tror jeg. Men så sier legen at han finner hjerteslag hos spiren men at den har min hjertefrekvens, den har altså ikke en egenrytme enda... Jeg blir jo litt redd for at dette er dårlig nytt. Bør ikke spiren ha egenrytme nå? Har noen vært på ultralyd i uke 6 og kan dele erfaringene med meg??

jeg aner ikke for jeg var ikke på tidlig ul men dytter for seg slik at andre som har vært kan svare:) gratulere med en spire i magen:)

Hmm, jeg var på tidlig UL i uke 7-8 og da hadde spiren egenrytme så den kommer nok[:)]

Gratulerer forresten med en liten spire i magen!![:)]

uke 6 er nok for tidlig til å ha egen hjerterytme, men er nok ikke lenge før den har det! som de andre sier, uke 7-8..[:)]

Det var tidlig med egene hjerteslag i uke 6. Jeg var på ul etter menstermin 6+0 - da slo ikke hjertet (ul termin blir det nå 6+3) Jeg orket ikke å vente en uke med å komme tilbake til sykehuset, så dro på privat 6+4 og da slo hjertet:) (ul termin blir det nå 7+1) Så skal ikke mange dagene til før det plutselig slår egene slag:)

Hei
Jeg har også vært på noe tidlige ul'er pga 3 spontanaborter... MEN, der fikk jeg beskjed om at de ikke ville ha meg inn før uke 8 på ultralyd, nettopp fordi det ikke var sikkert de greide finne egen hjerterytme til spiren. Derfor var det større sjanse for å skremme meg til å tro at den ikke var levedyktig. Det er vistnok veldig individuelt når man greier å se at den har egne slag... Har vært på ultralyd i uke 6 også, men da hadde jeg jo ett dødt embryo, men hun sa også da, at det så akkuratt ut der inne som det ville sett ut dersom det hadde levd. Så vi måtte ta hcg-målinger for å finne ut om det var liv eller ikke...

ORIGINAL: Jistine

Hmm, jeg var på tidlig UL i uke 7-8 og da hadde spiren egenrytme så den kommer nok[:)]

Gratulerer forresten med en liten spire i magen!![:)]

her og:) gratulerer og lykke til:)

Hei, jeg var på tidlig UL uke 6, og vi så da hjertet slå. Om det var egenrytme har jeg ikke peiling på egentlig

jeg var i uke 5 + 9 og da kunne vi se hjertet slå, men om det var egenrytme aner jeg ikke [:D]
gratulerer med spire og lykke til [:D]

Gratulerer med en liten spire!!

Back
Topp