Ultralyd uke 6, erfaringer?

glamaria

Gift med forumet
Sniker innom fra November forumet [:)] Jeg har vært på ultralyd i dag og sitter igjen med noen spørsmål. Legen fant spiren og matsekken og det lå fint plassert i livmoren, den var 7,6 mm stor noe som tilsvarer uke 6+2, jeg hadde tippet at jeg var 6+3 så størrelsesmessig er jo spiren fin tror jeg. Men så sier legen at han finner hjerteslag hos spiren men at den har min hjertefrekvens, den har altså ikke en egenrytme enda... Jeg blir jo litt redd for at dette er dårlig nytt. Bør ikke spiren ha egenrytme nå? Har noen vært på ultralyd i uke 6 og kan dele erfaringene med meg??

Hei og gratulerer med spiren.
Tror nok ikke du trenger å bekymre deg om dette enda. I uke 6-8 kan man se hjertelyden til spiren og hvis legen ikke sa det var noe unaturlig er nok alt ok. Uansett så er du veldig tidlig ut i svangerskapet så jeg ville bare tatt livet helt med ro og vært glad for at legen fant spirens hjerelyd[:)]

Jeg har ikke vært på ul så tidlig nei, men så lenge legen ikke sier noe om at det er feil eller virker bekymret eller henviser deg videre så ville jeg ikke vært bekymret[;)]
lykke til med graviditeten[:)]

Jeg var på ul i uke 6,da fant ikke legen noen hjertelyd i det hele tatt... men jeg er nå 30 uker på vei med ei frisk jente[:D] Legen sa rett ut i uke 6 at hun trodde jeg hadde en spontanabort på gang. Men så viser det seg i etterkant at terminen er blitt flytta 4 dager frem,så jeg var jo bare litt over 5 uker på vei...da var det ikke så rart. Derfor kan du slappe av til neste ul,der får du sikkert se et bankende hjerte,lykke til med graviditeten[:D]

Back
Topp