Ultralyd uke 6, erfaringer?

glamaria

Gift med forumet
Sniker innom fra November forumet [:)] Jeg har vært på ultralyd i dag og sitter igjen med noen spørsmål. Legen fant spiren og matsekken og det lå fint plassert i livmoren, den var 7,6 mm stor noe som tilsvarer uke 6+2, jeg hadde tippet at jeg var 6+3 så størrelsesmessig er jo spiren fin tror jeg. Men så sier legen at han finner hjerteslag hos spiren men at den har min hjertefrekvens, den har altså ikke en egenrytme enda... Jeg blir jo litt redd for at dette er dårlig nytt. Bør ikke spiren ha egenrytme nå? Har noen vært på ultralyd i uke 6 og kan dele erfaringene med meg??

Jeg var i uke 6+3 å da så vi hjerte til babyen slå[:)]

Jeg var i uke 7 fordi de mente det er da de kunne se hjertet slå - tidligere kan man ofte ikke se det enda. Så ville ikke vært så urolig! Men be om ny ul om noen uker for å se det en gang til? Jeg fikk tilbud om ny ul i u 10, men det var pga blødninger.

jeg var på UL i uke 6. Vi kunne se at hjerte slo, men fikk aldri høre hvor fort det gikk. Har hørt om flere som ikke har fått sett hjertet slå i uke 6 fordi det har vært for tidlig, så tror nokk ikke det er noe å bekymre seg for.

Hva sa legen da? Gav han uttrykk for bekymring?

De gangene jeg har vært på tidlig ultralyd har det vært i uke 7 og uke 8.

Vi har ivf og de pleier å sette opp tidlig ultralyd fra uke 7 fordi då er det større sjanse for å se at alt er bra..

Du har nok sikkert vært litt tidlig på ultralyd, spør om ny ultralyd om en uke eller to.. Då ser dere nok tydlig hjertet til den lille spiren.. [:D]

Jeg fikk ny time om 2 uker da... Han virket ikke videre bekymret egentlig, han sa at det var nok 70-80% sjanse for at det gikk fint..? syns det er litt rart at han kan anslå det i prosenter, men jeg har en litt underlig gynekolog...[:D][:)]

Jeg var i uke 6+6 og da slo det fint.. Men han var ikke sikker først på om dt ville kunne sees, for det er visst akkurat rundt den tida det begynner å slå.. Så hvis han sa det på den måten at det er normalt at de først har din rytme før de får egenrytme så er nok det helt normalt... Men det visste jeg ikke faktisk! Man lærer noe nytt hver dag! Du skal se at alt er bra! [:)]

Back
Topp