Ultralyd uke 6, erfaringer?

glamaria

Gift med forumet
Jeg har vært på ultralyd i dag og sitter igjen med noen spørsmål. Legen fant spiren og matsekken og det lå fint plassert i livmoren, den var 7,6 mm stor noe som tilsvarer uke 6+2, jeg hadde tippet at jeg var 6+3 så størrelsesmessig er jo spiren fin tror jeg. Men så sier legen at han finner hjerteslag hos spiren men at den har min hjertefrekvens, den har altså ikke en egenrytme enda... Jeg blir jo litt redd for at dette er dårlig nytt. Bør ikke spiren ha egenrytme nå? Har noen vært på ultralyd i uke 6 og kan dele erfaringene med meg??

jeg var uke 6+1 og lille var da ca 5, 2 mm...

da slo hjertet slik det skulle..

men stol på legen du! [:)]

Fant ikke embryo en gang på ul i uke 6 her... å hjertelyden pleier man sjeldent høre/se så tidlig. Alt er nok bra skal du se.. er mer normalt å se hjertet slå rundt uke 7-8.

var på UL i uke 6.
så en liten kladd og ho trudde ho så noe som blinket, men var usikker.. så fikk time 14 dager etter for å vite sikkert. Så kan nok være vansklig å se noen ganger...
Og da så vi det kjempe godt! Så lettelse å ta den ekstra UL timen.

Jeg var på ul 6+2, da var spiren bare 2,4 mm og vi så noe som blinket og pulserte noe volsomt. Vi fikk ikke høre hjertelyden.

Jeg var på ul 7+5 og da hørte vi en herlig hjertelyd. Spiren hadde vokst til 1,20 cm.

Så det er nok litt tidlig. Alt er sikkert i sin skjønneste orden!

Tvi tvi!

Alt e nok bra og i skjønneste orden [:)] Du e heldi som fikk sett noe i uke 6, E ikke alle som ser noe i uke 6.
Var sjøl til ultralyd i uke 6. Da såg ikke gynokologen noe som helst inni magen, verken embyro eller noe tegn til graviditet.
Men e enda gravid å va på ultralyd idag å no e eg 8 uke å 5 dager på veij å alt e bare bra me den lille =) Så skjønne du kansje blir bekymra før å ikke se/høre hjerte. Fikk panikk sjøl da ultralyden ikke visste noe i uke 6 så e jo kjæmpe positivt at du har sett fosteret [:D]

Varierer jo veldig når man får se noe. Jeg var på UL i 6+0 og da var spiren 4.5 mm og så tydelig hjerteslag, på ny ul 7+0 hadde den vokst til 8.5 mm og fortsatt tydelige hjerteslag.. 

Back
Topp