Ultralyd uke 32

Lisee

Elsker forumet
Er det flere som skal på ny ultralyd i uke 32?
Jeg fikk beskjed da jeg var på den vanlige ultralyden, at jeg skulle på ny da. Tror de skal sjekke om morkaka ligger der den skal. Vet dere andre ting de sjekker?
Jordmor snakket om at det ble mer og mer vanlig med 2 ultralyder dersom sykehusene hadde kapasitet til det.
Noen andre?
[:)]

Jeg skal også til ny ultralyd i uke 32 ja. Da skal han se hvordan alt ligger og om hodet ned osv. Vet ikke hvor vanlig det er å få ultralyd i uke 32 egentlig. Venner av meg har ikke fått det, men jeg er litt heldig siden fastlegen min er gynokolog og har alt utstyret.
Har ikke hørt at de gjør det på sykehuset uten at det er komplikasjoner...

Gleder meg til februar nå - lei, lei, lei nå![:(]

jeg har ikke fått tibud/beskjed om enda en ultralyd.Men hadde takka ja hvis jeg hadde fått tilbudet[:)]

skal også på ultralyd i uke 32....og hver 14 dag etter det fram til fødsel.
får ekstra oppfølging pga ett såkaldt risikofyldt svangerskap, da jeg har epilepsi og går på medikamenter, og har hatt noen kraftige blødninger tidligere i svangerskapet.
så da må de følge opp internt så alt skal gå bra til fødsel, og evt stoppe en prematur fødsel...[:)]

men begynner og bli lei nå ja...hehe, bir godt og ligge der med nurket i armene[:)]

Ikke fått noe beskjed om det jeg...Nå bruker jeg en GY som lege under svangerskapet og får UL hver gang, så det holder vell[8|]

millemax... eg blir like imponert over den magen din kvar gong eg ser den... Og vi er komt like langt, men eg har langt ifra så struttende mage som deg... Håper du ikkje blir fornærma... eg syns den er kjempefin! Får eg spørre kor høg du er? Eg er 1.84, så det kan jo vere grunnen til at eg ikkje har så stor mage enno, større plass og sånn.

Håper alt går bra med deg framover. Ikkje kjekt når noko kan gå gale og man trenger ekstra oppfølging pga sjukdom og sånn. Men det er jo greitt at man får den oppfølginga man trenger, sånn at man føler seg litt meir sikker. [;)]

Og når det gjeld overskrifta på dette emnet... babyen min bruker fortsatt blæra som målskive! Var til jordmor på mandag og då fikk eg kjenne med hendene kor hodet til babyen låg! Det er fortsatt heilt uvirkelig at det vokser ein baby inni magen min...

hei lilletrille.
tusen takk for det[;)] kjempe fin mage du og...jeg er 1,74cm høy...ganske kjedlig med så mye sykehus besøk ja, for bor et stykke unna, så det blir mye kjøring...men nå har vi ikke lenge igjen, så da er det bare og smøre seg med tålmodighet, hehe[:D]

når begynte du og få mage da? karnskje babyen din ligger lengre inn[:)]
jenta mi er også litt større enn normalt da, bare på normal vekt ligger hun godt over 8% høyere en gjennomsnittet, så foreløpig gjennomregna fødselsvekt (hvist jeg går til termin) er underkanta 4kg...så hjelper nok på det også[:)]
har du fått vite fødselsvekt?

Er ikkje så stor høgdeforskjell på oss likevel... kun 10 cm.. hm, men ingen av oss gravide har like mager og sånn, og det kan godt være at min ligger litt lenger inne... Har liksom ei formeining om korleis ein guttemage og ein jentemage ser ut! Og hadde eg skulle tippe på din så hadde eg absolutt sagt at det var ein gutt! Men du seier jo at det er jente! Så det er vel nok et bevis på at alle kjerringråda ikkje er like rett alle gangane! [:)] Ja ja.

Har litt mage ifrå før av... så veit liksom ikkje heilt kortid eg begynte å få mage, den har liksom gradvis berre blitt hardere... Har heller ikkje fått vite fødselsvekt, men har fulgt "normalen" heile vegen, bortsett frå sist måling. Var til jordmor mandag, og då var symfyse målet 2 cm over normalen, men fortsatt innanfor det grønne området.

Jeg skal ikke på ny ultralyd. Kunne godt tenkt meg det, men men
Babyen min ligger 14% over gjennomsnittet, så jeg er veldig spent på hva fødselsvekten vil bli. Terminen min ble forskjøvet med en uke på ultralyden så mens termin e den 12. feb. Kan godt komme da, har ikke noe i mot det jeg!![:D]
Jeg har fått beskjed om å kutte ut søtsaker og cola, men det er jammen ikke lett når man er avhengig av det og det er snart jul.
Har et ønske om å klare å kutte det ut til nyttår da, send meg gjerne noe viljestyrke, God knows I need it..[;)]

Jeg også fikk tilbud om ny ul i uke 32. Og selvfølgelig vil jeg det. Så da blir det vel ny ul i romjulen eller rundt der. Ser vi er fra Telemark begge to, så mulig det er noe de har begynt med her. De skal skjekke vekt og vekst av nurket var det jeg fikk beskjed om.

Klem

ORIGINAL: Lille Rosin

Jeg også fikk tilbud om ny ul i uke 32. Og selvfølgelig vil jeg det. Så da blir det vel ny ul i romjulen eller rundt der. Ser vi er fra Telemark begge to, så mulig det er noe de har begynt med her. De skal skjekke vekt og vekst av nurket var det jeg fikk beskjed om.

Klem

Det kan hende![:)] Jeg har mine UL på sykehuset Porsgrunn. Har du også det?
Har ikke fått innkalling til den i uke 32 enda, men den kommer vel snart.

jag har lege som har alt av utstyr til ul så jeg får det hver gang jeg er hos legen[:)]

Jeg har også mine ul på sykehuset porsgrunn. Jeg ringte de i dag jeg siden jeg ikke hadde hørt noe og regnet med å bli kaldt inn i romjulen. Greit å kunne planlegge litt da synes jeg. Og tror du ikke jeg hadde falt ut av systemet? Hadde jeg ikke ringt hadde jeg ikke fått ny ul.

Var jammen bra du sa!
Da skal jeg også ringe i morgen. Har nemlig fortsatt ikke hørt noe.

hos oss er det bare den første ul-en som er vanlig...men man får ofte en ul til viss det er grunn for en ekstra sjekk. grunnen til at de fleste ekstra sjekkene blir tatt i uke 32, er at det er først da de kan se om barnet har hatt normal vekst.....de kan oxo sjekke om det er nok fostervann og navelstrengen er frisk og om morkaken er som den skal og ligger på rett plass...og sikkert en masse mer som ikke jeg kan noe om[:)]

jeg var til ekstra sjekk i uke 32, nettopp for å sjekke at han var rett størrelse og ikke for stor, da jeg har hatt mye sukker i urinen...men han var så perfekt atte...[:D]

ul i uke 32 var MYE morsommere enn ul i uke 19.....nå kunne vi se alle bevegelser tydelige og at han lå å smattet og rekkte tunge.....skikkelig skøyer.....ble helt fasinert jeg[:)]

ORIGINAL: Lena28

ul i uke 32 var MYE morsommere enn ul i uke 19.....nå kunne vi se alle bevegelser tydelige og at han lå å smattet og rekkte tunge.....skikkelig skøyer.....ble helt fasinert jeg[:)]

Så morro![:D] Gleder meg!

ORIGINAL: Lena28

Var det innvending ul du hadde da eller? Har hørt at en ser ikke så mye i uke 32 for babyen er så stor da [&:]

Jeg har ikke fått tilbud om ekstra ul. Bor i Bergen, og det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Men jeg har veldig lyst på ny ul-time, men alt er jo etter mormalen på sv.kontrollene, så da skal det vel litt til for å få det..

her jeg er i fra er det ikke tilgang til ultralyd.Jeg må reise ett stykke for å få ultralyd.Jeg spurte om det var mulig å få en ultralyd i uke 32,å det skulle jeg få!![:)]gleder meg kjempe mye,var på ultralyd uke 18 første gang,så det blir enormt spennende[:D]

Back
Topp