ultralyd uke 32 og seteleie...peiling?

LilleLavendel

Forumet er livet
er det sånn at hvis det viser seg at mini ligger i seteleie i uke 32 så må jeg regne med at han ligger sånn fram til fødsel også? leste et sted at i uke 32 lå 80% av alle fostre slik de kom til å ligge resten av svangerskapet? er jo ul i uke 32 også her, så er litt spent!
og aner dere hvordan det er å evt få velge keisersnitt hvis det viser seg at barnet ligger i seteleie?
har grei nok fødselsangst fra før av, og hadde fått total panikk hvis det viste seg å bli en setefødsel...!  

Jeg har ei i seteleie og er 33 uker på vei. De kan fortsatt snu seg. Noen snur seg rett før fødsel også[:D]

Her i Tr.heim (aner ikke hvordan det er ellers i landet) så får man en sjekk på sykehuset hvis man mistenker at babyen sitter i seteleie i uke 36.

Så kan man forsøke å snu babyen også. Og går ikke det så får man ikke automatisk KS har jeg hørt. Man blir målt for å sjekke om man har plass til å føde i seteleie. Altså om bekkenet er stort nok.

Er det det, så skal det en del til før man får KS. Iallefall på St. Olavs sa jordmoren.

Men har også hørt at man ikke får gå mye på overtid hvis man har setebarn.

Litt usikker selv. Håper de snur seg. De har jo god tid på det ennå[:)]

Var borti no slikt med Isak, men det va ikke før i uke 36. På sykehus fikk vi drypp som gjorde babyen slapp og jeg skalv ukontrollert, så kom det en mann og trøkkte og pressa magen og snudde Isak rett vei, blei heldigvis der og fikk normal fødsel!

Kommer nok an på hvor du skal føde om du får velge ks. På haukeland må en føde naturlig selv om det er seteleie.

ORIGINAL: Zol80

Kommer nok an på hvor du skal føde om du får velge ks. På haukeland må en føde naturlig selv om det er seteleie.

ja, får kanskje bare ta en telefon og høre eller bare se det an til etter ul:)

ORIGINAL: Mammai08

Var borti no slikt med Isak, men det va ikke før i uke 36. På sykehus fikk vi drypp som gjorde babyen slapp og jeg skalv ukontrollert, så kom det en mann og trøkkte og pressa magen og snudde Isak rett vei, blei heldigvis der og fikk normal fødsel!

så godt det gikk så bra![:)]

Sliter også med fødselsangst:( Men får heldigvis veldig god oppfølging:)

Har fått beskjed på sykehuset at barn ikke legger seg til før uke 35.
Eldste mann lå i sete, og de snudde ham rundt uke 34..
Skal på UL også denne gang i uke 34 for å se hvordan mini ligger.
Hvis han ligger i sete, blir han snudd.. Skulle dette bli mislykket så får jeg velge keisersnitt eller vanlig fødsel..
Ihvertfall det som er vanlig på SUS.
Og jeg ser helst at det blir keisersnitt i et slikt tilfelle..

Back
Topp