Ultralyd uke 32! Anyone?

Ellise

Flørter med forumet
Jeg skal på ultralyd i dag pga at morkaka var foranliggende på ordinær ultralyd. Så de skal sjekke om den har flyttet på seg. Men sjekker de noe mer? Er det utvendig eller innvendig ultralyd? Noen som vet? :-)

Jeg var på ultralyd i uke 32:) Hun sjekket alt i tillegg til morkaka. Siden vi ikke hadde fått vite kjønn tidligere, sjekket hun det også;) Hos meg ble det både utvendig og innvendig. Hun tok innvendig for å sjekke og måle livmorhalsen, i tillegg til å sjekke morkaka skikkelig. Om dette er vanlig eller om det bare er for at babyen min ligger veldig lavt å det var vanskelig å se, vet jeg ikke:)

Med førstemann var jeg på ultralyd i uke 32 for å sjekke morkaka, og da hadde jeg bare utvendig ultralyd :)
Og de dobbeltsjekket at alt var i orden og kjønn.

Skal på ultralyd idag også for å sjekke det samme! Gleder meg :-D er i uke 32 også

Var på en sånn sjekk denne uken, og det var bare utvendig ul. Men de målte hodet,mage og lårben for å sjekke at babyen vokste som den skulle , og forstervanns mengde. Så man føler seg ekstra trygg når man går derfra. :)

Var i uke 32 og, utvendig ul :-) de sjekket også målene på lille. Må tilbake neste uke for å se om morkaka har flyttet seg nå.

Jeg var på en sånn kontroll i forrige svangerskap. Jeg fikk kun tilbud om innvendig ul - med andre ord ikke så mye en ser ut over det som skal kontrolleres.

Vel overstått! Måtte ta både innvendig og utvendig. Morkaka var i grenseland, men ser ut som jeg med mest sannsynlighet kan føde normalt :-) babyen er forøvrig 20% større enn normalt, så må tilbake i 37.. Han veier nå 2400. Forespeilet å bli ca 4500! Håper han kommer før tida :-)

Vel overstått! Måtte ta både innvendig og utvendig. Morkaka var i grenseland, men ser ut som jeg med mest sannsynlighet kan føde normalt :-) babyen er forøvrig 20% større enn normalt, så må tilbake i 37.. Han veier nå 2400. Forespeilet å bli ca 4500! Håper han kommer før tida :-)
Fikk en stor gutt på nesten 4,2 sist og får en stor jente på samma str nå :) det går så bra!!!

Her sjekket de om alt var bra, tok vekstestimering samt målte div som fostervann etc. Utvendig

Tok bare utvendig :-) gikk helt bra.
Morkaken lå kjempebra til. Lå i hodeleie og veide må ca 2200. Var litt større enn gj.snitt men det var lite :-) regnet ut til å være omtrent 3700 ved termin
Mi eldste var omtrent 3900 og det gikk veldig greit :)

Back
Topp