Ultralyd uke 30-31, og beregnet vekt på baby? (noen?)

2 blå 2 rosa

Betatt av forumet
Er det noen som har vært på ultralyd og fått målt hvor stor babyen var i uke 30-31?

Fikk målt lillejenta i går, og hun var bare 1200 gr.
 
I følge BV så skal de veie ca. 1600g i uke 30. Så med tanke på at de har litt feilmargin når de tar UL så synes jeg ikke det var så skremmende lavt. Hva sa de som utførte UL?
 


Dunn skrev:
I følge BV så skal de veie ca. 1600g i uke 30. Så med tanke på at de har litt feilmargin når de tar UL så synes jeg ikke det var så skremmende lavt. Hva sa de som utførte UL?



Siden hun veide 1000 gr for 4 uker siden syns de det var lite. Det var 2 stk som målte flere ganger, og må komme tilbake om 1-2 uker for vektkontroll
 
Nei, men var nå i uke 32+ og han var ca. 2000g. fikk ikke vite noe om ca vekt ved fødsel, fikk bare beksjed om at han vill e bli normalvektig :P
 
Æ va i uke 30, å da va min ca 1700 gr... Å d sa lægen va bra... Å storesøstra va ca 2300 når ho va født i uke 33, å ho lå å heilt på gjennomsnittet... Å vest man regne at di legg på sæ ca 200 gr i uka rundt om nu, så vil denna følge kurven tel søstra ganske eksakt...
 


venternr.3 skrev:


Dunn skrev:
I følge BV så skal de veie ca. 1600g i uke 30. Så med tanke på at de har litt feilmargin når de tar UL så synes jeg ikke det var så skremmende lavt. Hva sa de som utførte UL?



Siden hun veide 1000 gr for 4 uker siden syns de det var lite. Det var 2 stk som målte flere ganger, og må komme tilbake om 1-2 uker for vektkontroll



Er jo det som er viktig å se på, hvor mye babyen vokser. Siden legene synes det er lite ville jeg hørt på de.
 


venternr.3 skrev:
Er det noen som har vært på ultralyd og fått målt hvor stor babyen var i uke 30-31?

Fikk målt lillejenta i går, og hun var bare 1200 gr.


Var i uke 29+3, da var de 1100, det var ca12% vekstavik. Det skal vel over 21% før de følger det opp nærmere tror jeg..
 
Tror det var i uke 29 jeg var på ul sist, og da var vesla 1600 gr :)
 
Jeg var på UL i uke 32, veide ca 2000 g :) 
 
Jeg var på ul i uke 29, og da veide babyen rundt 900 g, men så er hun 17% under gj.snitt. Men det viktigste er at de følger sin egen kurve :-)
 
Jeg var i uke 28+4 og da var lillegutt 1240g. Det var regnet som +3.9% (over gjennomsnitt).
Var også i uke 25+2 og da var han 800g, dvs -2% (under gjennomsnitt).

De kan jo vokse litt i rykk og napp, men sikkert lurt å følge opp :)
 
Jeg er i uke 33 idag og fikk UL. Mini veier ca 2200g
 
Jeg var på UL i går, og fikk da en ca vekt på 1800-1900 gram. Ca 15% over snittet faktisk. Jeg er nå 31 uker...
Men så er det mye pga sv.sk.diabetesen da...
 
i uke 33+2 var snuppa i magen 1900 gram :)
 
32+1 1700 g. Tok laang tid før bitteliten kom seg opp på gjennomsnittet :)
 
30+5 var jenta vår omkring 1600 g
 
Back
Topp