ultralyd uke 18

chrs92

Første møte med forumet
Hei! gravid for første gang.. Skal på offisiell ultralyd neste uke. Jeg lurte på om det er en kontroll da, og om partner må bli med inn på selve kontrollen, eller bare under ultralyden?

Hei:) når jeg var på første ul. så var det ikke noe kontroll. nå jeg var på kontroll kunne jeg velge selv om partner skulle bli med:)

Det er ingen kontroll. Du skal ha med deg helsekortet for gravide, ingenting annet. Det er KUN ultralyd som foregår. Da tar de masse målinger av fosteret. Husk at man ikke kan regne med å få vite kjønn. Og at det er helt vanlig at man har med seg partneren. Lykke til! Det er helt fantastisk! 

Masse lykke til  

Jeg var på ultralyd i uke 18 i går og det er iallefall en vanlig kontroll også... Leverer urinprøve, måler blodtrykk og veier meg og så blir det ultralyd... jeg har med meg samboern min på hele greia iallefall... mitt 4 svangerskap..

Åh, så moro! Synes ikke det er lenge siden vi var på 17 ukers UL! Vi var på sykehuset og det var kun UL der jordmor tok mål av vesla. Vi fikk et 90% sikkert svar når det kom til kjønn, men hun turte ikke å love noe, da hun holdt bena så godt samlet.
De fleste får jo vite det, men det er mange som må vente enda lenger på grunn av babyens stilling..

Kos dere :)

Så morro! Ordinær ultraly er spennende :) 
Du kan selv velge hvem du vil ha med inn. 

Lykke til.

Back
Topp