Ultralyd uke 12-13

Eds:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hei!
Skal på ultralyd i morgen å lurer på hva jeg kan forvente. Er rundt 12-13 uker på vei.:)
Hva kan en se så tidlig?
Er det innvendig eller utvendig?
Fikk dere vite hva kjønn de trodde det var?

Jeg var 11+1 og 13+3.
I uke 11 (utvendig og innvendig) bekrefta vi liv nok en gang, og så at alt så fint ut. Kan godt hende legen registrerte en masse greier, men han sa det ikke høyt i alle fall.
I uke 13 (utvendig) var jeg hos ul-jordmor og hun så at alle organer var som de skulle -hjernen var i to deler og symmetrisk, det var to nyrer der, en lever, en blære som fyltes og tømtes, hjertet så fint ut, alle lemmer var på plass og hadde de riktige proposjonene og vinklene i leddene, at det ikke var noe nakkefold, og vi fikk se kjønn. Det var helt fantastisk nydelig å få vite at allting ser ut som det skal! Og det atpåtil etter uke 12.

Jeg var 11+1 og 13+3.
I uke 11 (utvendig og innvendig) bekrefta vi liv nok en gang, og så at alt så fint ut. Kan godt hende legen registrerte en masse greier, men han sa det ikke høyt i alle fall.
I uke 13 (utvendig) var jeg hos ul-jordmor og hun så at alle organer var som de skulle -hjernen var i to deler og symmetrisk, det var to nyrer der, en lever, en blære som fyltes og tømtes, hjertet så fint ut, alle lemmer var på plass og hadde de riktige proposjonene og vinklene i leddene, at det ikke var noe nakkefold, og vi fikk se kjønn. Det var helt fantastisk nydelig å få vite at allting ser ut som det skal! Og det atpåtil etter uke 12.

Tok du innvendig også for at de så lite på utvendig? Eller bare for å se mest mulig?:D

Åå så kjekt! Kjenner jeg gleder meg enda mere! Fikk dere vite helt sikkert kjønn eller trodde de? :) håper å få en liten pekepinn på hva der er i morgen:D

Tok du innvendig også for at de så lite på utvendig? Eller bare for å se mest mulig?:D

Åå så kjekt! Kjenner jeg gleder meg enda mere! Fikk dere vite helt sikkert kjønn eller trodde de? :) håper å få en liten pekepinn på hva der er i morgen:D
Hun sa "nå vil jeg bare se det fra en vinkel til så er jeg 110% sikker" - og vi fikk til den finkelen etter litt "herjing" :)
Jeg var til ul i uke 11 pga blødninger, og alt så fint ut utvendig så da tok vi en innvendig også - alt så fint ut da og. Gjorde en gu og fant at livmorhalsen blødde av ingenting, så det var ikke farlige blødninger :)

12+2 var jeg på ul og han tok innvendig først og så utvendig. Langt bedre bilder inni.

Du kan se sååå mye! Og høre hjertelyd. Vi fikk ikke vite kjønn.

Gled deg!

Last edited:
Var i uke 12+0, utvendig UL. Da var det en ordentlig baby ;) Vi så alt, mye mer enn når jeg var 8+1.

ImageUploadedByBV Forum1449067998.829390.jpg

Da har jeg vert på ul, var en sprell levende mini inni der! Veldig aktiv, så uansett hvor mye hun prøvde så klarte hun ikke se hvilket kjønn det var. :p ville heller ikke ligge i profil så vi fikk bra bilder.
Men alt var bra, såg 2 hjernedeler, hjerte, magesekk, blære, 10 fingre! Osv:) veldig stas!
Vart satt til 12+3 <3

Back
Topp