Ultralyd uke 10+0 - redd

Enilleh

Betatt av forumet
Jeg kan ikke tro at til mandag er jeg allerede i uke 10. Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle komme så langt da jeg har hatt to friske blødninger. Første blødningen påstod gynekologen var på grunn av livmoren vokste slik at blodkar sprakk, han så det på ultralyden, jeg slo meg til ro med det. Men andre blødningen som jeg hadde for ca. en uke siden, har jeg ikke vært og sjekket. Jeg håperhåperhåper det var av samme grunn. Når en blødningen varer i maks noen minutter, ett dopapirtørk, og det ikke inneholder klumper, så er det vel forsåvidt trygt, sant? Det var friskt blod da, det bekymrer meg litt, men det stoppet opp med en gang, og hadde litt brun utflod noen dager etterpå. Føler meg hvert fall gravid, den dumme kvalmen sitter godt.

Nå har jeg bestilt meg en doppler som man kan bruke etter uke 12 ca. Noen som har erfaring med slike? Det lønner seg kanskje å ikke bli helt obsessed, bregrense bruket litt? Jeg kan jo forestille meg hvor livredd man blir om man ikke finner hjertleyd. Kjære vene å mye vi gravide har å bekymre oss over, det kan jo skje så mye hele tiden. Det viktigste er vel kanskje å bare slappe av og prøve å nyte :)

Jeg synes den doppleren var veldig morsomt fram til uke 12 :) etter jeg hadde sett prinsen på ultralyd tok jeg det liksom veldig mye mer med ro, og det var ikke så "viktig" å høre hjertet hele tiden :) etter jeg begynte å kjenne spark i uke 16, har det vært de livstegnene jeg har holdt meg til, og doppleren støver bare ned :p er 29 uker i dag :D

venter prins i august <3

Jeg har vært på ul i uke 10 uke 12 og skal dit i uke 14. Som er Mandag. Jeg har hatt endel blødninger i minst 14 dager av og på. Og aldri opplevd noe lignende men mange kan blø har jeg forstått. I uke! 12 så jeg babyen sprelle så er ikke spes bekymret. Er mer legen som er faktisk:-P jeg regner med kroppen hadde gitt tegn hvis noe er galt :-)

Jeg vil absolutt ikke anbefale at du kjøper en doppler for å bruke den så tidlig. Det er lett å si at man ikke skal bli urolig, men det er ikke lett når du ligger der og ikke finner lyden. Og da kan du faktisk måtte få en ultralyd fordi du har blitt så engstelig at du ikke klarer å slappe av. Det er jo derfor jordmor venter til rundt uke 15/16 før hun prøver å finne lyden.
Når det er sagt så er det kjempegøy å høre lyden hjemme. Min mann var en mester i å finne lyden, han fant den med en gang hver gang. Selv slet jeg veldig med å finne den :)

Jeg er i uke 25 nå, og klarer fortsatt ikke å finne hjertelyden med doppler. Så om du ikke finner den, ikke bli for opphengt i det! Kan føre med seg mer stress enn nødvendig om du ikke finner hjertelyden, og ikke bruk doppleren for ofte.

Lykke til;) så lenge det er lite blod tror jeg ikke det er noen issue;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for alle svar :). Blødningene har forsvunnet, vært på ultralyd og alt er bare fint med den der inne :). Jeg spurte gyn. angående doppler, han kikket strengt på meg og sa NEI, så nå tør jeg ikke bruke den :P fnis!

Så godt å høre at alt står bra til med lille i magen - Jeg har aldri opplevd blødninger selv, så kan bare forestille meg hvilken bekymring det må være. Håper ul får roet bekymringene og gjør at du kan nyte svangerskapet :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Så godt å høre at alt står bra til med lille i magen - Jeg har aldri opplevd blødninger selv, så kan bare forestille meg hvilken bekymring det må være. Håper ul får roet bekymringene og gjør at du kan nyte svangerskapet :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
Skal absolutt nyte fremover :) Takk for gode tanker, Shellfish, i like så :Heartpink

Så godt å høre alt er fint;) også litt godt å høre at jeg ikke er alene som er bekymret... Gleder meg å begynne å kjenne liv, du får da bekreftelse;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fant ikke hjertelyd før i uke 11 med doppleren min. Angra på jeg prøvde helt fra 9+4. Ble småstewssa av det, og det er jo ikke bra :) men ellers... Veldig greit å ha når man blir bekymret. Før man kjenner liv selv osv! Men har faktisk opplevd at verken jeg eller jordmor fant hjertelyd i uke 21 ca. Baby hadde gjemt seg ;) men kjente bevegelse da.

Sent from my iPhone

Back
Topp