Ultralyd tidlig?

Stiki

Betatt av forumet
Uff, jeg er så redd for SA! Leser gjennom forum her, og ser det er maange som har vært igjennom det. Er så nervøs så jeg har lyst til å ta en tidlig ultralyd, bare for å senke skuldrene. Er 4+5 truur jeg. Er det muligheter for det så tidlig? Blir ikke lege time før neste uke, så tenkte å høre da.

Hør med legen din, men tror ikke det er så enkelt å se noe før man er i 6.uke og utover.
Hva gjør deg så engstelig for å sa da?
Tenk positivt :D

Lykke til! :)

Forstår godt at du blir engstelig av å lese rundt på forum, blir skrevet ekstremt mye om det! Mitt beste tips er å prøve å slappe av :) om du skulle være uheldig å oppleve en SA er det svært lite du kan gjøre med det dessverre. Og ul er nok ikke vits å ta før uke 6. Det finnes en oversikt over hva som er sjansen for å få SA utfra hvor mange uker du er på vei, og den synker drastisk for hver uke som går :)

Jeg ble engstelig når jeg leste rundt på forum her. Mange som har opplevd det, og forhåpentligvis blir ikke jeg en av de. Må vel bare slappe av og ikke bekymre meg så mye :) håpe på å få ultralyd i uke 6 da! Hvor finner man den oversikten?:)

ImageUploadedByBV Forum1374523300.904179.jpg

Dårlig bilde av skjerm :p Men duser nå hva som står :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Hør med legen din, men tror ikke det er så enkelt å se noe før man er i 6.uke og utover.
Hva gjør deg så engstelig for å sa da?
Tenk positivt :D

Lykke til! :)
Ja, mener jeg har hørt det samme :) dessverre er kriteriene høye for UL, så ville nok heller bestilt privat UL litt senere i svangerskapet :)

Ja, jeg hadde UL når jeg var 6+2 og 6+3 ( ikke samme svangerskapet ) og der kunne man se en liiiiten bebis med hjerteslag :-)
Jeg er også veldig bekymret, har mistet en gang, og er redd for å oppleve det samme igjen. Men ja, man kan bli gal av google og forum. Selvom alle er veldig koselige og det er så godt å kunne prate med noen har jeg bestemt for meg selv at jeg skal ta litt avstand fra internet før jeg kommet litt lengre. Jeg blir rett og slett gal av å lese mange forderdelige ting...

Uff, du har hatt spontanabort?;/ ja, jeg blir helt nedsigen av å lese her inne, så burde også ha en liten pause før det er ganske sikkert!:) men du har hatt ultralyd i uke 6 ja? Så koselig! :D håper på å være like heldig som deg jeg da. Vi får bare krysse fingrene og være positive. Statistikken viser jo til de positive. Så man må bare holde ut :)

Uff, jeg er så redd for SA! Leser gjennom forum her, og ser det er maange som har vært igjennom det. Er så nervøs så jeg har lyst til å ta en tidlig ultralyd, bare for å senke skuldrene. Er 4+5 truur jeg. Er det muligheter for det så tidlig? Blir ikke lege time før neste uke, så tenkte å høre da.
Sniker litt fra februar jeg :) jeg var også som deg veldig bekymret i begynnelsen av svangerskapet, leste mye her inne på forumet og googlet alt mulig. Det gjorde meg utrolig stresset! Jeg var til privat UL når jeg var 5+6 og jeg fikk se et bittelite bankende hjerte, dette hjalp veldig :) men det som hjalp aller mest var å distansere meg litt fra alt som står skrevet her og på andre forum på nettet, jeg måtte også tvinge meg selv å slutte å google alt mulig. Det var litt vanskelig der og da, men jeg har det så mye bedre nå! Selv om jeg selvfølgelig bekymrer meg en del enda. Lykke til uansett :)

Termin 27/2-14 med første frø <3

Godt å høre at du fikk se et bankende hjerte så tidlig!:) det er absolutt sant det du sier. Skal holde meg unna her for en stund, og ta en dag av gangen :) også skal jeg høre med legen min om hva mulighetene mine er der. <3

Jeg har hatt en sa, men prøver ikke tenke på hva som kan skje-får ikke gjort så mye fra eller til.. Ja d skjer mange, men d betyr ikke d skjer deg. Snakk m legen din om du engster deg mye, ikke godt å gå å være engstelig

Jeg har også spurt masse om SA her på forumet, og fått mange gode og positive svar :) men jeg måtte også bare ta en pause fra forumer og Google, og når ting har fått sunket inn, så går de tankene automatisk over. De er selvsagt i bakhodet, men det er hvertfall ikke noe jeg tenker på hele tiden lenger :)

Uff! Får satse på at det går bra med oss alle :) blir spennende om jeg får kommet meg inn på en tidlig ultralyd. Skal ihvertfall forsøke :)

Back
Topp