Ultralyd og mann på jobb

Strikk

Betatt av forumet
Aprilspirene 2023
Hei,
Min mann jobber turnus hvor han da er langtvekkistan når han er på jobb.
Så langt har han gått glipp av TUL, og ligger an til å gå glipp av OUL også.
Er det noen som har vært borti det samme og fått lov til å filme under ultralyden for å kunne vise til barnefar?
Det praktiseres sikkert ulikt, men tenkte likevel å høre.
OUL har blitt flyttet en gang av sykehuset, og vet de fylles fort opp, så er usikker på hvordan det er å få flyttet timen.

På Haukeland sykehus er det ihvertfall ikke lov til å ta bilder eller filme. I brevet mitt om OUL står det t.o.m. at jeg må betale 200 kr for bilder! Fikk jo gratis bilder på TUL :bored:

Da jeg gikk gravid sist, under den største koronabølgen, fikk vi lov å ha på facetime. Fikk ikke filme som opptak, eller ta bilder, men det var greit at pappaen deltok live på videosamtale. Kanskje du får lov til det. Jeg måtte gå på alle ul alene pga restriksjoner. Skikkelig kjipt!! Såvidt han fikk være med på fødsel også.

Under begge graviditeter var jordmor veldig snill og hjelpsom å lot meg filme når jeg forklarte situasjonen, har en offshore mann som ikke kunne være med :Heartpink Det kommer kanskje ann på hvem du møter?

Hei,
Min mann jobber turnus hvor han da er langtvekkistan når han er på jobb.
Så langt har han gått glipp av TUL, og ligger an til å gå glipp av OUL også.
Er det noen som har vært borti det samme og fått lov til å filme under ultralyden for å kunne vise til barnefar?
Det praktiseres sikkert ulikt, men tenkte likevel å høre.
OUL har blitt flyttet en gang av sykehuset, og vet de fylles fort opp, så er usikker på hvordan det er å få flyttet timen.

Bare ring og hør ang å flytte time. Det har vært ganske greit for min del å få flytta, men det varierer sikkert. Filming av timen er som oftest ikke lov nei, men som nevnt kan du være heldig å ha en forståelsesfull jordmor, FaceTime er ofte akseptert særlig etter covid

På Haukeland sykehus er det ihvertfall ikke lov til å ta bilder eller filme. I brevet mitt om OUL står det t.o.m. at jeg må betale 200 kr for bilder! Fikk jo gratis bilder på TUL :bored:
Fikk du gratis bilder på TUL på Haukeland? :bored: Jeg fikk egentlig ikke, kunne kjøpe om jeg ville.. Etter å ha forklart hvorfor barnefar ikke kunne være med på TUL, så fikk jeg med meg 1stk bilde som jeg kunne sende til han siden jeg ikke fikk filme eller ta bilde..

Oi, det var spesielt. Jeg fikk tre gratis bilder på TUL i Førde.

Da jeg gikk gravid sist, under den største koronabølgen, fikk vi lov å ha på facetime. Fikk ikke filme som opptak, eller ta bilder, men det var greit at pappaen deltok live på videosamtale. Kanskje du får lov til det. Jeg måtte gå på alle ul alene pga restriksjoner. Skikkelig kjipt!! Såvidt han fikk være med på fødsel også.
Tenkte å høre med de om han enten kan være med på facetime, eller om jeg kan filme en snutt etter at de har fått undersøkt at alt er i orden da :) Må ha vært brutalt for alle dere som gikk gravide og fødte under korona! Helt vilt hvor strenge de var.

Bare ring og hør ang å flytte time. Det har vært ganske greit for min del å få flytta, men det varierer sikkert. Filming av timen er som oftest ikke lov nei, men som nevnt kan du være heldig å ha en forståelsesfull jordmor, FaceTime er ofte akseptert særlig etter covid
Ja, vi har diskutert det. Utfordringen er at turnusen hans er noe usikker mellom hver tur, så selv om jeg får flyttet en uke så er vi ikke garantert at det hjelper. :(

Satser på forståelsesfull jordmor og krysser fingrene :)

Fikk du gratis bilder på TUL på Haukeland? :bored: Jeg fikk egentlig ikke, kunne kjøpe om jeg ville.. Etter å ha forklart hvorfor barnefar ikke kunne være med på TUL, så fikk jeg med meg 1stk bilde som jeg kunne sende til han siden jeg ikke fikk filme eller ta bilde..
Jeg fikk bilde og fikk filme en video hun lagret for å vise samboer., på Haukeland.. helt magisk jordmor jeg hadde på den ultralyden

Ja, vi har diskutert det. Utfordringen er at turnusen hans er noe usikker mellom hver tur, så selv om jeg får flyttet en uke så er vi ikke garantert at det hjelper. :(

Satser på forståelsesfull jordmor og krysser fingrene :)

Da er det sikkert best å bare beholde timen og håpe på en forståelsesfull jordmor ❤️ Lykke til

Ja fikk en remse med 5 bilder gratis, på den innkallingen sto det ingenting om betaling, så veldig rart!

Back
Topp