Ultralyd nummer to

Katinka

Glad i forumet
♡Junigull 2016♡
Tok en ultralyd for åtte dager siden. Regnet med at jeg var 6+5. Embryoet ble målt til 4.8 mm og gynekologen sa at 6 mm var 6 uker. Jeg klarte ikke å slå meg til ro, selv om mange mange timer med googling informerte om at det var store variasjoner i målt lengde så tidlig. Det liknet så veldig på situasjonen to måneder tidligere, og det endte i en MA.

På ultralyden i dag ble embryoet målt til 11.8 mm, hun kunne se arm- og benknopper, hjertet slo fint og den lille gjorde små bevegelser til og med! Jeg er bare så utrolig letta :D
517cab5edcd1351a35ee60f392354252

Takk! :D Sitter på jobb og hører å musikk og programmerer og smiler uavbrutt : D Hun sa 7+3 pluss/minus noen dager (min beregning er 7+6), men hun kunne visst ikke avrundingsregler for tall og regnet med 11 mm selv om hun målte 11.8 mm.
Forøvrig var jeg hos en ultralydjordmor! Hun var så utrolig hyggelig, og viste meg like gjerne 4D også av knøttet.

Jeg var på UL igår. På bilde står der at spira er 11,8 mm. Hun skrev 12 mm på papir og sa 8 uker ifølge e snurr. Etter min beregning er jeg 7+3, men er bare noen få dager i forskjell da :-)

Så fint å få se så mye! Gleder meg til ul i uke 11!!

Jeg vet! Jeg har sett mange tall, og det er store variasjoner. Den beste kilden jeg har funnet er denne her: https://www.google.no/url?sa=t&sour...ZGsBp0&usg=AFQjCNHIAjQaDfE40m0SXC66Bdfr1tkuLw Statistikken er nesten 6000 kvinner som har født barn med normal størrelse.

Hvis du runder opp til 12 mm istedenfor ned til 11 (som jo burde være åpenbart), og bruker disse tallene, er du 7+4! De vokser jo i racerfart, så den bikker sikkert 12 før midnatt. Gratulerer med sprell levende spire :)

Jeg også var til en til:) nettopp av samme grunn som deg. Hadde vokst fra 5,4mm til 1,4cm! Bare på 5 dager❤️ så det beviser at marginene er små. Første ble jeg satt tilbake 4 dager ift egen termin og neste ble jeg satt frem 1 dag ift egen termin!

Jeg også var til en til:) nettopp av samme grunn som deg. Hadde vokst fra 5,4mm til 1,4cm! Bare på 5 dager❤️ så det beviser at marginene er små. Første ble jeg satt tilbake 4 dager ift egen termin og neste ble jeg satt frem 1 dag ift egen termin!
Gratulerer! Utrolig altså, tenk å tredoble sin egen lengde på en uke! Men nå føler du også at du kan slappe av?

Gratulerer! Utrolig altså, tenk å tredoble sin egen lengde på en uke! Men nå føler du også at du kan slappe av?
Ja det er utrolig! Jada, til en viss grad er 8 uker i morgen og føler meg VELDIG gravid så det går nok veien dette:) var deilig å se. Nå er neste ul uke 11+3. Du da, ble du beroliget? Hvor har du vært til ul forresten?

Ja det er utrolig! Jada, til en viss grad er 8 uker i morgen og føler meg VELDIG gravid så det går nok veien dette:) var deilig å se. Nå er neste ul uke 11+3. Du da, ble du beroliget? Hvor har du vært til ul forresten?
Jeg ble veldig beroliget! Tror nok dette går veien for oss begge :)
Tok du ul privat? Du har sikkert sagt det en gang, men jeg har nok glemt det *rødme*
Jeg har vært på Oslo jordmor og kvinnesenter. Kommer definitivt til å gå dit igjen hvis jeg skal til privat ul, men jeg tenkte i utgangspunktet at det holdt med disse to timene.

Jeg ble veldig beroliget! Tror nok dette går veien for oss begge :)
Tok du ul privat? Du har sikkert sagt det en gang, men jeg har nok glemt det *rødme*
Jeg har vært på Oslo jordmor og kvinnesenter. Kommer definitivt til å gå dit igjen hvis jeg skal til privat ul, men jeg tenkte i utgangspunktet at det holdt med disse to timene.
Ja, jeg tok privat. En på volvat og en på oslo city:) hvor holder klinikken din til?

Ja, jeg tok privat. En på volvat og en på oslo city:) hvor holder klinikken din til?
Jeg var på Oslo City sist, men vil ikke dit igjen. Jeg var på Storo, nær t-banen.
Er det noen spesiell grunn til at du skal om tre uker igjen?

Jeg var på Oslo City sist, men vil ikke dit igjen. Jeg var på Storo, nær t-banen.
Er det noen spesiell grunn til at du skal om tre uker igjen?
Aha:) jeg vil ta en i uke 11 for å se bla nakkefolden og at andre vitale organer er på plass:) er 4 uker til, da er jeg nesten 12 uker. Var 11+4 med datteren min og det var en fin bekreftelse på at alt var bra:)

Back
Topp