Ultralyd - når?

Livetskjer❤

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
♡ Babymais2026 ♡
Hello :)
Det er spennende og sjokkerende med positiv test, men nå har det synket inn og følelsen av å glede seg begynner virkelig å kicke inn.

Er det mange som velger privat ultralyd? Når tar du det og hvorfor da?

Jeg har vurdert å tidlig ultralyd og igjen i kanskje uke 10, men så har jeg å vurdert å kun ta i uke 10. .. uke 10 for da føler jeg den lille er såppas utviklet at man ser om det er noe alvorlig avvik.

Jeg tok tidlig i uke 5, fordi jeg hadde ganske vondt, og hadde mange spørsmål. Legen hadde ikke ledig før en uke senere, og det var fint som gravid for første gang å få svar på spørsmål så kjapt som mulig :)

Dro til privat TUL og ble satt to uker tilbake (fra 8-6), men alt så fint ut! Velger å reise tilbake i uke 13 for å forhåpentligvis få se kjønn og sjekke at alt er bra:Heartred Vi syntes det ble for lenge å vente til 18:D

Jeg har også imorgen, 8+2. Grunnen er at jeg vil se hva som skjer der inne, og forhåpentligvis se et bankende hjerte:love7 og så kan det nok hende vi tar en til privat etter uke 12, fordi det som nevnt over er lenge å vente til OUL:)

Tar i uke 7, ettersom vi har hatt ivf.
Får vel også offentlig TUL i uke 12 ish

Jeg synes det var betryggende med en privat ul i uke 8 for å vite at utviklingen er som den skal, og at det er liv inn i magen. Neste er offentlig TUL i romjulen :happy:

Skal på tidlig ultralyd når jeg er 8+2, skule opprinnelig inn uken før men ingen hadde tid her jeg bor :) (henvisning fra Porsgrunn fertilitet, nærmeste klinikk) :) egentlig lyst å inn før da jeg er veeeldig utålmodig, da dette virker helt uvirkelig for meg, ventet så lenge :) men kan man se så mye før? (1 graviditet, relativt "ung" og ganske uviten på selve graviditet) :)

Skal på tidlig ultralyd når jeg er 8+2, skule opprinnelig inn uken før men ingen hadde tid her jeg bor :) (henvisning fra Porsgrunn fertilitet, nærmeste klinikk) :) egentlig lyst å inn før da jeg er veeeldig utålmodig, da dette virker helt uvirkelig for meg, ventet så lenge :) men kan man se så mye før? (1 graviditet, relativt "ung" og ganske uviten på selve graviditet) :)
Sniker
Man ser ganske lite før uke 10, man kan se noe som ligner på en bamsemums og om hjertet slår :happy:

Før uke 5 ser man ca ingenting. Før uke 6 er det vanskelig å se mer enn fostersekken, men KAN kanskje få øye på fosteranlegget. Etter uke 6, så ser man gjerne en klump med hjerteslag.
Uke 8-9 vil det være en bamsemums. Uke 10+ vil det se ut som en liten baby.

Vi skal ta privat TUL i desember for å sjekke at alt er i orden før vi forteller nyheten til nærmeste familie.
Er da i uke 9.
Gjorde det samme forrige svangerskap også.

Vi skal ta privat TUL i desember for å sjekke at alt er i orden før vi forteller nyheten til nærmeste familie.
Er da i uke 9.
Gjorde det samme forrige svangerskap også.
Samme her. Skal fortelle nyheten på julaften, så vil sjekke at det faktisk er noe der og alt er bra:angelic:

Før uke 5 ser man ca ingenting. Før uke 6 er det vanskelig å se mer enn fostersekken, men KAN kanskje få øye på fosteranlegget. Etter uke 6, så ser man gjerne en klump med hjerteslag.
Uke 8-9 vil det være en bamsemums. Uke 10+ vil det se ut som en liten baby.
Takk for svar, da vet jeg det ❤️

Noen som vet hva som skjer om man er kommet mindre enn 12 uker på den offentlige tidlige ordinære UL? Mistenker sterkt at jeg har time når jeg er ca 11+3. Fikk egentlig time når jeg var nesten 16 uker (nesten 18 i følge siste mens), så ringte og sa det til de. Forklarte at jeg trodde jeg var kortere enn mens termin, men var bare en sekretær jeg snakket med så vet jo ikke om hun videreformidlet det til jordmoren som satte av timen til meg. Nå vet jeg ikke om jeg bør ringe tilbake enda en gang. Noen tanker?

Back
Topp