Ultralyd når man er feit

Det kommer til å gå heeelt fint :)
Har vært gjennom 2 svangerskap før...og var Meget meget overvektig. Ingen kommentarer , men ..hehe
Både jeg og jordmora måtte knise litt da jeg måtte hjelpe litt med å holde magen opp for at det skulle bli stramt nederst. Da var jeg ikke langt på vei ..kanskje 9 uker, men det var ekstra UL for å sjekke noe..
Hehe..ellers så gikk alt bare fint.

Når barna i bhgn min spør om hvorfor jeg er er så stor, eller hvorfor jeg har så stor mage ( knis) så sier jeg bare:
"Det er fordi jeg har såå mange barn å være glad i, og da blir hjertet større og all kjæreligheten tar litt stor plass"
Synes også det var så artig å høre fra et barn" Åååh , du e såå god å kos på , for du e så go og mjuk" hehe.

sitter å leser i ul brosjyra her. det står: fedme hos moren kan gi nedsatt bildekvalitet, og enkelte avvik kan bli vanskelige å oppdage

Fikk beskjed om i uke 37 at det var vanskelig å måle fostervann på ul på grunn av fedme!

Veldig godt sagt!:)
Helt enig ;)

Jeg har litt for mye selv, og følte meg feit sist jeg gikk gravid. Da jeg var på kontroll hos legen fleipa jeg litt om det, egentlig for å gjøre han klar over at jeg var klar over det. Og da fikk jeg tydelig beskjed om at jeg ikke var feit, men gravid, og at man skulle ta en ting av gangen :)
Snille legen min :)

Ja SÅNN ja!!! Det var legen sin! Et eller annet tidspunkt i graviditeten føler alle seg som ei diger ku, og det er godt med litt oppmuntring i stedet ;)

Men hvor mye er fedme da? Er det mer enn feit eller å ha litt ekstra? *blank*
Går kanskje etter bmi?

Det kan ikke være verken lett eller riktig å bruke bmi når man er gravid. Jeg ble full av vann sist innen de tre første mnd, (kunne bare drite i å prøve holde den graviditeten sjult i begynnelsen, alle så det og trodde jeg var 6 mnd på vei) så bmi kan man ikke gå etter etter min mening. jeg veit ikke åssen de regner det ut, men de burde være konstruktive så lenge det ikke er snakk om helseskadelig fedme i det minste ;)

Back
Topp