Ultralyd når man er feit

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Sikkert uuuutrolig dumt spørsmål, men jeg spør allikevel. Kan man risikere å ikke se skikkelig på UL hvis man er feit?
Altså, at fettet er i "veien"?
Jeg er større nå eg jeg var med de andre to, så jeg lurer på om det er noen forskjell.
Er så utrolig redd for å bli dømt av helsepersonell...

Hmmm... Det vil jeg ikke tro :-/ personer som er store skal jo oxo kunne få den 'hjelpen' en skulle trenge :)
Det er utrolig dårlig om helsepersonell skulle dømme deg! :/

Ja jeg håper jo også at det skal kunne gå helt fint. Men man vet jo aldri.

Altså, jeg forstår jo at de dømmer ift at det ikke er bra helsemessig. Men det kan ligge mye bak at en person er så overvektig. Så jeg håper at jeg møter på forståelse istedenfor stygge blikk og frekke kommentarer!

Ingen har rett til å dømme deg for hvordan du er :) det er innsiden som teller, ikke hvordan man ser ut :) er man veldig stor, kan det i enkelte tilfeller være vanskelig å oppdage "feil" ved fosteret, men da må du være ekstremt overvektig Vil jeg tro.

klart helsepersonell kan komme med konstruktive opplysninger ang helse og vekt når man er gravid, men sier de et eller annet som "dømmer" deg fordi du er litt stor, mener jeg de har valgt feil yrke! En skal ikke få stygge blikk og kommentarer av en lege når en går gravid altså!!! Håper virkelig du heller møter på en som kan gi deg råd og tips i stedetfor. :)

Er så fælt å bli dømt. Jm sa til oss på ord ul, at hun kom til å få dårlige bilder, siden jeg var over vektig :'(

Håper alt går bra og at du møter en koselig å blid jordmor:) ul vill vel gå helt fint:) se på det som ekstra beskyttelse til babyen:)

D går nok helt fint du.. Men di fleste jordmødre sier at på tidlig ul får man best overblikk med innvendig ul. Å den veien er vi like alle sammen;-) d går nok så bra.. Lykke til...

Sent from my ST18i using BV Forum

Jeg har fått sett mine barn helt fint :) så det går nok bra :)

Takk jenter! Dere er gode å ha!

Jeg et jeg er stor og at jeg må gå ned. Jobber med saken. Og jeg skal såklart ta imot tips fra den om de vil gi meg det.
Men jeg er utrolig nærtagende og det er ikke akkurat blitt bedre av å være hormonell. Så om noen er frekke eller spydige, vil jeg nok knekke sammen :(

Dere er gode å ha! <3

Akkurat det er noe jeg gruer meg til også, jeg er stor.. jeg var stor da jeg var gravid med minste, men hørte ingen negative kommentarer fra noen innen helsevesenet. UL gikk også fint, tror ikke at det var noe verre for jm å se noe. Hun sa i allefall ikke noe på det.

Nå veier jeg vel 3 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid med minsten, så forskjellen skal vel ikke være så stor nå som fra da.

Takk jenter! Dere er gode å ha!

Jeg et jeg er stor og at jeg må gå ned. Jobber med saken. Og jeg skal såklart ta imot tips fra den om de vil gi meg det.
Men jeg er utrolig nærtagende og det er ikke akkurat blitt bedre av å være hormonell. Så om noen er frekke eller spydige, vil jeg nok knekke sammen :(

Dere er gode å ha! <3

Jo, men det er og et kjent fenomen at gravide ikke blir noe mindre nærtagende, og så mener jeg virkelig at både leger og jordmødre skal tenke litt før de prater. Man skal kunne være fornøyd med kroppen sin når man er gravid ;-) lykke til ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jo, men det er og et kjent fenomen at gravide ikke blir noe mindre nærtagende, og så mener jeg virkelig at både leger og jordmødre skal tenke litt før de prater. Man skal kunne være fornøyd med kroppen sin når man er gravid ;-) lykke til ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Veldig godt sagt!:)
Helt enig ;)

Jeg har litt for mye selv, og følte meg feit sist jeg gikk gravid. Da jeg var på kontroll hos legen fleipa jeg litt om det, egentlig for å gjøre han klar over at jeg var klar over det. Og da fikk jeg tydelig beskjed om at jeg ikke var feit, men gravid, og at man skulle ta en ting av gangen :)
Snille legen min :)

Veldig godt sagt!:)
Helt enig ;)

Jeg har litt for mye selv, og følte meg feit sist jeg gikk gravid. Da jeg var på kontroll hos legen fleipa jeg litt om det, egentlig for å gjøre han klar over at jeg var klar over det. Og da fikk jeg tydelig beskjed om at jeg ikke var feit, men gravid, og at man skulle ta en ting av gangen :)
Snille legen min :)
Hørtes ut som en herlig lege! :)
Jeg har nettopp flytta, så kjenner ikke fastlegen :(
Og her vi bor er det ca 2000 innbyggere, og jeg er vel 1 av 3 feite folk her. Blah.
Men jeg er den jeg er, uansett hvordan jeg ser ut! Så får vi se etter fødselen hvordan det går!
:)

Hørtes ut som en herlig lege! :)
Jeg har nettopp flytta, så kjenner ikke fastlegen :(
Og her vi bor er det ca 2000 innbyggere, og jeg er vel 1 av 3 feite folk her. Blah.
Men jeg er den jeg er, uansett hvordan jeg ser ut! Så får vi se etter fødselen hvordan det går!
:)

Syns det er så vannvittig at man skal føle det ubehagelig bare for at man bærer noen ekstra kilo på kroppen. Jeg gjør det selv assa. Men det er vel fordi det er så synlig for alle rundt.
Jeg er helt sikker på at du er kjempefin både inni og utenpå! <3

Ul før uke 12 foregår som regel innvendig, så da spiller det ingen rolle om man har litt ekstra polstring rundt magen, men ultralydbølger lar seg ikke stoppe av fett altså, da må det mer stål til ;)

Back
Topp