ultralyd men ingen foster

nybergcecilie

Andre møte med forumet
Hei, jeg er en bekymret mor som er gravid for andre gang. Er 6 uker og 4 dager. Våknet mandag med blødning, reiste til lege som sendte meg på ultralyd på sykehuset. Da legen tok invendig ultralyd så så han ikke fosteret, han sendte meg til og ta blodprøve og sko komme igjen etter 2 dager. Hva skjer med det? Nå har jo bare mine tanker snurret at jeg ikke er gravid, at jeg har mistet barnet.. men har ikke hatt noe smerter. Har noen opplevd dette?
 
Hvordan var blødningen din da?

Første gang jeg var gravid så de ingenting på ultralyd før uke 7+5!
Denne gangen var jeg på ultralyd 6+4 og da så man heller ikke fosteret. Neste ulralyd hadde jeg da jeg var litt over 9 uker, og da var det ett sprell levende lite krapyl i magen!

Krysser fingrene for deg og at det bare er for tidlig å se noe på ultralyd!
 
Det begynte med sort blødning og gikk over til rød også sort igjen.. Har ikke hatt noe smerter men føler det kommer mye ut, at det renser liksom. Har jo ikke hatt noe geleklumper som har kommet ut. Takk skal du ha:) Har liksom sagt d veldig tidlig denne gang og så hadde jo vert utrolig trist da.. men det var jo positivt at de ikke så noe før uke 7:) men var du på ultralyd i uke 6
 
Jeg blødde i uke 5 forrige gang ingen smerter og rødt blod. Kom ikke noe klump eller slim. Jeg mistet desverre, men det trenger ikke våre farlig med blodninger.
 
ja det er det jeg er redd for.. tenker at jeg forventer det verste også kan eg heller bli positiv overrasket om d er en spire inni:) hb på det. 
 
Kanskje du ikke er like langt på vei som du tror?
Hadde en venninne som var på ul rundt samme tid som deg, og der var det også lite og se på ul.
Men når hun kom tilbake noen dager senere var det er lite foster der :)

Lykke til!
 
Hei, da var jeg på ultralyd igjen. Hgr nivået var høyere nå en mandag. Det hun sa var at jeg var mer gravid i dag enn mandag og det var unormalt. Hun fant heller ingen ingenting på ultralyd. Hun sa vel direkte at eg kansje eg har vert gravid men isje er det nå. Hu prøvde og forklare mye men det virket som hun ikke hadde svar. Skal ta ny blodprøve neste uke så får håpe nivået er høyt da og:)

Eg er egentlig sikker på første dagen med mens, men kan jo være eg har tatt feil. Er veldig snodig. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. 
 
Huff så kjipt:( Krysser fingrene for deg!! Lykke til videre;)
 
Heia igjen, kom på at jeg kunne ta en clear blue test som viser uker. Da jeg tok den så stod det at jeg var gravid 2-3 uker dvs at jeg er på vei ca 4-5 uker, og da kan du vel ikke se noe på ultralyd? Det stemmer i forhold till at hu sa at hcg hadde økt, at jeg var mer gravid nå en mandag. Det som er rart at unnfangelsen skjedde fot 3 uker og det kan ikke stemme fordi jeg har mann i nordsjorn. Men sper en kan kansj ligge inne over noen dager? Hmm begynner og bli interresant dette. Litt mer positiv nå
 


nybergcecilie skrev:
Heia igjen, kom på at jeg kunne ta en clear blue test som viser uker. Da jeg tok den så stod det at jeg var gravid 2-3 uker dvs at jeg er på vei ca 4-5 uker, og da kan du vel ikke se noe på ultralyd? Det stemmer i forhold till at hu sa at hcg hadde økt, at jeg var mer gravid nå en mandag. Det som er rart at unnfangelsen skjedde fot 3 uker og det kan ikke stemme fordi jeg har mann i nordsjorn. Men sper en kan kansj ligge inne over noen dager? Hmm begynner og bli interresant dette. Litt mer positiv nå


Det er jo bra.
Jeg kjenner flere som har vært gravide men vært for tidlig på ul og da har det ikke vært mye og se.

Krysser fingrene for at du er gravid!
 
Krysser fingrene for deg og at det er et lite spir der inne :)
Jeg må jo si at det virker lovende:)
 


nybergcecilie skrev:
Det begynte med sort blødning og gikk over til rød også sort igjen.. Har ikke hatt noe smerter men føler det kommer mye ut, at det renser liksom. Har jo ikke hatt noe geleklumper som har kommet ut. Takk skal du ha:) Har liksom sagt d veldig tidlig denne gang og så hadde jo vert utrolig trist da.. men det var jo positivt at de ikke så noe før uke 7:) men var du på ultralyd i uke 6


Syns du skal kreve å få en ny UL om en ukes tid. Du kan jo ikke gå rundt med usikkerheten. Jeg hadde en kraftig blødning i uke 13 sist, og vanvittige magesmerter. På legevakta kjente de litt på magen min, tok en urinprøve og sa at dette var en spontanabort. Jaggu kom det ikke ei frisk lite jente til verden 27 uker etter ;o)

Jeg var på ul 6+4 denne gangen. Da så de ingenting. Fikk ny UL ca uke 8 og da var det foster der. Har hatt småblødninger hele veien.
 


nybergcecilie skrev:
Hei, da var jeg på ultralyd igjen. Hgr nivået var høyere nå en mandag. Det hun sa var at jeg var mer gravid i dag enn mandag og det var unormalt. Hun fant heller ingen ingenting på ultralyd. Hun sa vel direkte at eg kansje eg har vert gravid men isje er det nå. Hu prøvde og forklare mye men det virket som hun ikke hadde svar. Skal ta ny blodprøve neste uke så får håpe nivået er høyt da og:)

Eg er egentlig sikker på første dagen med mens, men kan jo være eg har tatt feil. Er veldig snodig. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. 

Men hcg i kroppen skal vel ikke øke om du ikke har foster i magen?
Krysser fingrene for at du bare er kortere på vei enn du tror!
 
Hei, Beklager for ikke og sendt noe inlegg men har ikke vært klar.

Etter mye ultralyd så konstanterte de at eg måtte være gravid utenfor livmora. De fant noe væske. 3 dager etter jeg hadde fått cellegift for og ta embryet så fikk eg kraftig smerter på høyre sider. Da var det inn til sykehus med ambulanse. Jeg var innlagt i 4 dager. Var gravid i høyre eggleder som de måtte operere ut. Så alt dette blei veldig dramatisk.

Det går bra, må jo tenke at det ikke var mening at me sko få den baby. Veldig kjedelig selvfølgelig men de sier at blir nok fort gravid igjen. Men me får se ka me gjør. Nå har det godt 2 uker siå operasjon og ingen menstrasjon så me får vente på den fyst. 

 
Veldig leit og høre. Håper du har det bra =). Og ønsker deg masse lykketil videre. 
 
Back
Topp