Ultralyd- koffor tidlig??

jente1987

Flørter med forumet
eg var hos legen for første gang i uke 9.. urinprøver,blodprøver,graviditetskort - den slags...

var hos jordmor før første gang når eg var 12+6 på vei... då fikk eg høre hjertelyden, men ingen ul!!

koffor er det så mange her som får ul?? både jordmor og lege sier det kun er EN ordinær ultralyd, og den er i uke 18-19...!

føler "alle" her har vore på ul LENGE før den tid!?

Privat, eller så er det pga SA og MA før denne graviditeten, eller pga av andre "problemer" osv osv eller for min del fikk jeg fordi jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei.. og nå skal jeg på min første ordinære [:)]

sa, ma, blødninger, smerter....

mange bestiller også privat for å senke bekymringene og pga nysgjerrigheta, men da må du betale selv[;)]

Jeg får pga mistanke om tvillinger. Er nok mange som betaler privat for nysgjerrighetens og usikkerhetens skyld.

Mange drar privat og betaler penger for det...
Jeg fikk på sykehuset pga en blødning i uke 7 og mange tidligere sa...
I tillegg kan egentlig ikke jeg og mannen min får barn, men spira satt denne gang[:)]

Jeg har vært på 3 private Ul pga av jeg har mistet 2 ganger, å føler meg litt tryggere når jeg vet at alt er bra med den lille! <3

Jeg tok privat uktralyd bare..
Fordi
*jeg var nyskjerrig på om det var 1 eller 2 i magen
*ville sjekke at alt var bra
*ville fastsette en termin siden jeg var usikker på dato for siste mens.

betalte 850,- privat, absolutt verdt det

fordi jeg har ventet lenge og gikk på medisiner som kan gjøre at det oftere er 2 [;)]
gikk til gynekologen min og betalte 100 kr for det.
så har jeg hatt 2 til etter det grunnet blødninger - en på sykehuset og en hos gynekologen min.

jeg får ul av medisinske grunner, og kommer til å få det gjennom hele svangerskapet. nå i begynnelsen er det tett oppfølging pga 8 tidligere aborter, og senere fordi jeg går på fragmin (blodfortynnende) og da må de sjekke at alt er som det skal med babyen underveis [:)]

jeg får ofte pga at jeg har diabetes type 1. [:)][8D] 
litt større sjanser for misdannelser, svangerskapsforgiftning og stor baby.. [:)]

Jeg har bare vært heldig å ha en fastlege med UL-apparat på kontoret [:)]

Back
Topp