Ultralyd idag gikk bra...men jeg trenger noen meninger!

Vi hadde to ultralyder med 1,5 uke mellom. På den første av de to fikk vi ikke vite noe for den ene hadde navlestrengen mellom bena og da var det jo umulig å se, og den andre ble det sett lenge på men ingen konklusjon - legen sa "jeg vil ikke si noe" selvom vi fikk se riktig sted - så han tenkte vel sitt men var ikke sikker. På OUL den neste uken fikk vi se en liten gutt, det var han med navlestrengen mellom bena og jordmor mente den andre var ei jente, så det stemmer jo litt med at han første ikke klarte se det. Så det kan jo være litt samme greia for dere, at selvom det ser ut som en jente tør de ikke si 100% sikkert, iom at de KAN jo ta feil.
Ang de to andre spm - jeg forstår det også som at ukene med permisjon før fødsel forsvinner om man føder før, også ville jeg snakka med lege / jordmor om bekymringene rundt termin datoen - de kan jo kanskje snakke litt om grunnlaget for hvorfor de satt den som de gjorde eller kanskje få satt igang noen ting så du får mer oppfølging på det. Ikke noe gøy å være redd for å gå for lenge på overtid.
 
Nei, hadde ikke el-tester. Kjente på kroppen når jeg hadde el :p
Dessuten hadde vi kun (masse) sex i den perioden der, og vi ble begge faktisk litt lei etterpå, så det var en lang periode før ganga etterpå.
Med gutten så var det akkurat det samme. Jeg var på ultralyd veldig seint, og ble satt mer tilbake da også. Gutten kom 8 dager før OUL terminen, og han var akkurat passe stor og lang.

Vet at det er store variasjoner med når man føder, men føler meg veldig sikker på når terminen egentlig skal være.
Synd det ikke går ann å gjøre noe med det og at terminen kun fastsettes etter tall..jaja..ikke noe å gjøre med det da!
Spiller ikke så veldig stor rolle om dere hadde sex bare da - befruktningen kan ha skjedd 5 døgn senere enn sist dere hadde sex.
 
Det med permisjon:
De tre ukene før termin fastsatt på ordinær ultralyd er inkludert i de 49 eller 59 ukene permisjon. Føder man før termin mister man de dagene som er igjen til termindatoen. (du vil få et omgjøringsvedtak hvor det står ny dato for permisjonens slutt)
Du kan velge å starte permisjonen før, inntil 12 uker før fastsatt termin :)
 
Det med permisjon:
De tre ukene før termin fastsatt på ordinær ultralyd er inkludert i de 49 eller 59 ukene permisjon. Føder man før termin mister man de dagene som er igjen til termindatoen. (du vil få et omgjøringsvedtak hvor det står ny dato for permisjonens slutt)
Du kan velge å starte permisjonen før, inntil 12 uker før fastsatt termin :)
Ååå det er jo superteit. Ødela dagen min:(
 
Også må du trekke ifra pappans fedrekvote på 14 uker ifra de 49 og 59 ukene med mindre du skal ha de :)

Men du kan jo velge å starte permisjonen din mer enn 3 uker før oultermin hvis du tenker at det er stor sannsynlighet for å føde før termin :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp