Ultralyd i uke 6?

HeltPåTur

Elsker forumet
Har bestilt privat ultralyd, for å få eg ordentlig bekreftelse på at det gjemmer seg et bankende hjerte inni der.. Jordmor spurte når jeg hadde siste mens, og el (om jeg visste det), og ut i fra det satte hun en dato. Jeg så på det nå, og da kommer jeg til å være ca 6 uker (kanskje +et par dager).

Noen av dere jenter som har erfaring med ul såpass tidlig? Er redd jeg ikke vil få se et hjerte såpass tidlig..? Jordmor burde vell vite hva hun driver med..?

Ut i fra terminkalkulator.com er jeg 4 fullgåtte uker idag, ut i fra når jeg hadde el., og sv.skapslengde på 282 dager. Dette er vel mer nøyaktig enn å regne fra når siste mens startet?

Veldig takknemlig for alt dere har av erfaringer og svar!! :)
 
jeg var i uke 6+0. Med guttungen så jeg et bankende hjerte. 
I svangerskapet før så jeg ingenting, i det svangerskapet fikk jeg ny time i uke 7+0, fordi legen mente det var for tidlig, men jeg mistet senere, så der begynte nok aldri hjertet å slå.
 
Jeg var hos lege i uke 8 og fikk tatt ul for jeg trodde jeg ikke var gravid, og det var akkurat på grensen sa legen. Tror kanskje uke 6 blir litt for tidlig....
Men det finner du jo fort ut av.. ;)
 
Så et bankende hjerte 6+1 med prinsessa.
Skal få jordmor til å henvise meg til tidlig UL denne gangen også!
 


ForAlltidUng skrev:
*CS*, var det innvendig ul du tok da?:)

Nei, var et kjempe dårlig ul apparat på legekontoret :P
Men fikk henvisning til sykehuset for innvendig ul, da var jeg 9+6 :)
 
Var på legekontroll mandag 4+4, egentlig for å sjekke om medisiner virket prolaktin-spennende, men ble en jeg-er-gravid-time i steden. Da var det ikke poeng med UL, sa han, men jeg skal dit igjen i 8+4.
 
Back
Topp