Ultralyd i morgen

Mynja

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Vi skal på ultralyd i morgen. Eller, i dag da siden klokka er over 12 [emoji4] jeg mener å huske fra de to første at det har vært noe snakk om dogåing før ultralyd, er det sånn at en skal gå på do før ultralyd eller ikke? [emoji848] eller har det ingenting å si lenger? Vi tror jeg er rundt 15 uker på vei, men vi vet ikke.. er derfor jeg skal på ultralyd nå [emoji4]

Jeg har ikke hørt om noe slikt, men for meg er det veldig naturlig å gå på do før jeg skal noe som tar litt tid. Forferdelig å ligge der tissetrengt liksom [emoji85]

Jeg har aldri hørt noe om toalettbesøk før. Men du ligger jo stille og jeg har alltid gått på toalettet like før. Er greit og ikke ha full blære under undersøkelsen. Hadde vært typisk meg nemlig og plutselig kjenne med tissetrengt når jeg lå der [emoji23]

Neinei, det er motsatt. Hvertfall på tidlig ultralyd, da er det en fordel å ha full blære. :)

Men i uke 15 har vel livmoren kommet så høyt opp at det ikke spiller så stor rolle lenger.

Det er hvertfall viktig at du spiser godt og drikker noe søtt rett før undersøkelsen. Hvis babyen sover så kan det være vanskelig å få den til å snu seg slik man vil. Så vekk den opp med litt kald sukkerholdig saft. :)

Husker med datteren min så fikk jeg beskjed om.å gå å tisse..de så urinblæra var full..de ser bedre når den er tømt..

Neinei, det er motsatt. Hvertfall på tidlig ultralyd, da er det en fordel å ha full blære. :)

Men i uke 15 har vel livmoren kommet så høyt opp at det ikke spiller så stor rolle lenger.

Det er hvertfall viktig at du spiser godt og drikker noe søtt rett før undersøkelsen. Hvis babyen sover så kan det være vanskelig å få den til å snu seg slik man vil. Så vekk den opp med litt kald sukkerholdig saft. :)
Signerer denne! Sist jeg var på Ul (uke 14+4) så måtte jeg ut å tømme blæra under ul, fordi det var litt liten plass til at baby fikk bevege seg fritt.
Jeg drakk en del før da jeg var usikker om jeg skulle drikke eller ikke. I mailen sto det at jeg skulle det. Men det var visst en samlemail som sendes til alle som bestiller ul, og gjaldt helst de som var der før uke 12.

Takk for svar jenter, da går jeg på do før jeg går inn [emoji5]
Har hørt en ikke burde drikke sukker, fordi babyen kan bli litt for hyper da [emoji28] men et glass iskaldt vann gjør sikkert susen [emoji5]

Hvordan gikk det? Nettopp vært på TUL selv (12+6), og der stod alt bra til, men var så aktiv at det ikke ble noe profilbilde akkurat[emoji12] Hadde yoghurt til frokost, det er kanskje for mye sukker for småtten[emoji28]

Alt stod bra til [emoji1] men de mener jeg er 14+3 ca, og fikk derfor ikke sjekket alt [emoji4] så jeg skal tilbake 12 desember [emoji4] litt tidlig å si kjønn sikkert også da, så hun ville vente med det til jeg kom tilbake [emoji4]

Back
Topp