Og nå er det ikke lenger noe vits i å håpe på vaginal fødsel. Sitat spesialisten: «Du skal ABSOLUTT ikke under noen som helst omstendigheter gå i fødsel». Saken er at jeg tydeligvis har to stk morkake (morkaker hørte bare rart ut[emoji28]), og en vene som forbinder de to ligger farlig nær mormunnen. Dette fant de ut ved å bruke vaginal ul og fargedoppler. Tilstanden kalles «vasa previa» og er visstnok ikke så vanlig. Så i går ble jeg brukt til undervisning. Ikke såå kult, men likevel veldig takknemlig for å høre til på St.Olavs.
Så fra nå av får jeg ikke reise, ikke ha sex, ikke trene styrke; og jeg kan ikke oppholde meg langt unna sykehus. OM noe skulle starte, så er det livstruende for babyen med én gang. Derfor må han ut senest uke 37 (en gang mellom 11. og 18. mars). Når legene sier uke 37, så betyr det visst 37+0.
Jeg får ul hver fjortende dag framover, så jeg føler meg godt ivaretatt. Og jeg kommer til å henge her med dere også, selv om det nå garantert ikke blir aprilbaby på meg. [emoji4]
Så fra nå av får jeg ikke reise, ikke ha sex, ikke trene styrke; og jeg kan ikke oppholde meg langt unna sykehus. OM noe skulle starte, så er det livstruende for babyen med én gang. Derfor må han ut senest uke 37 (en gang mellom 11. og 18. mars). Når legene sier uke 37, så betyr det visst 37+0.
Jeg får ul hver fjortende dag framover, så jeg føler meg godt ivaretatt. Og jeg kommer til å henge her med dere også, selv om det nå garantert ikke blir aprilbaby på meg. [emoji4]