Ultralyd i går uke 28+2

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Og nå er det ikke lenger noe vits i å håpe på vaginal fødsel. Sitat spesialisten: «Du skal ABSOLUTT ikke under noen som helst omstendigheter gå i fødsel». Saken er at jeg tydeligvis har to stk morkake (morkaker hørte bare rart ut[emoji28]), og en vene som forbinder de to ligger farlig nær mormunnen. Dette fant de ut ved å bruke vaginal ul og fargedoppler. Tilstanden kalles «vasa previa» og er visstnok ikke så vanlig. Så i går ble jeg brukt til undervisning. Ikke såå kult, men likevel veldig takknemlig for å høre til på St.Olavs.

Så fra nå av får jeg ikke reise, ikke ha sex, ikke trene styrke; og jeg kan ikke oppholde meg langt unna sykehus. OM noe skulle starte, så er det livstruende for babyen med én gang. Derfor må han ut senest uke 37 (en gang mellom 11. og 18. mars). Når legene sier uke 37, så betyr det visst 37+0.

Jeg får ul hver fjortende dag framover, så jeg føler meg godt ivaretatt. Og jeg kommer til å henge her med dere også, selv om det nå garantert ikke blir aprilbaby på meg. [emoji4]
 
Oi såpass!! Så bra de fant ut det da og kan legge en plan for oppfølging og at du kan ta hensyn.
Da var det plutselig ikke så lenge igjen til babyrn din kommer til verden, hvis det blir i mars! :D Hold oss gjerne oppdatert. Håper det går bra foe deg å ta hensyn til restriksjonene du har fått..
 
Oisann! Bra det ble oppdaget tidlig og at de tar det alvorlig!
Tenk; nå er det maks 9 små uker igjen til du sitter med lille skatten din i armene [emoji7][emoji7]
Blir spennende å følge med deg videre [emoji1]
 
Fantastisk at de har så bra utstyr at de kan oppdage slike ting [emoji173]️ men da ble det plutselig enda nærmere til du møter lille[emoji7]
Godt du får god oppfølgning videre. Og kjekt du fremdeles vil være med oss [emoji85][emoji847]
 
Skal selv på ultralyd i morgen for å se på plassering av morkake, og blir nok innvendig ul her og [emoji85] håper på at den har flyttet på seg.
 
Oi, det var da voldsomt [emoji85] men tenk så nærme du er å få treffe gullet ditt! Ønsker deg all mulig lykke til[emoji173]️
 
Så bra at du får god oppfølging. Skjønner at det tar litt tid å venne seg til tanken, men tenk så deilig å slippe all ventingen på slutten :).

Håper du greier å slappe av litt de neste ukene - og godt å høre at du blir godt ivaretatt!
 
Så bra at du får god oppfølging. Skjønner at det tar litt tid å venne seg til tanken, men tenk så deilig å slippe all ventingen på slutten :).

Håper du greier å slappe av litt de neste ukene - og godt å høre at du blir godt ivaretatt!
 
Takk for gode ord, alle sammen[emoji173]️ Niomi88: Lykke til med ul- krysser fingrene for deg!
Var vist 2 delt morkake her med tydelig blodåre mellom [emoji23] der ene dekker mormunnen nesten. Skal tilbake om 4 uker på ny ultralyd, så må kanskje behage meg på keisersnitt her og [emoji4]
 
Var vist 2 delt morkake her med tydelig blodåre mellom [emoji23] der ene dekker mormunnen nesten. Skal tilbake om 4 uker på ny ultralyd, så må kanskje behage meg på keisersnitt her og [emoji4]

Neimen! I jøssenavn da![emoji85] alt bra ellers med bittelille?[emoji173]️
 
Var vist 2 delt morkake her med tydelig blodåre mellom [emoji23] der ene dekker mormunnen nesten. Skal tilbake om 4 uker på ny ultralyd, så må kanskje behage meg på keisersnitt her og [emoji4]

Jøss- vasa previa hos deg også? Det er visst så sjelden som 1:2500 fødsler, så det var utrolig godt gjort med to på samme terminforum![emoji28] Bra alt sto bra til ellers da. [emoji4]
 
Last edited:
Jøss- vasa previa hos deg også? Det er visst så sjelden som 1:2500 fødsler, så det var utrolig godt gjort med to på samme terminforum![emoji28] Bra alt sto bra til ellers da. [emoji4]
Dem sa ikke noe om vasa previa med meg, fikk heller ikke forbud på noe. Dem skriver " 2 delt placenta med posterior placenta (bakre vegg) som dekker indre mormunn. Tydelig årer imellom." Men du har vel en vene som går mellom de 2 delene?
 
Oi, enda bra dere fant det ut og at det blir passet på[emoji4]
 
Dem sa ikke noe om vasa previa med meg, fikk heller ikke forbud på noe. Dem skriver " 2 delt placenta med posterior placenta (bakre vegg) som dekker indre mormunn. Tydelig årer imellom." Men du har vel en vene som går mellom de 2 delene?

Ja, mulig det er forskjell på todelt og to separate morkaker? Det går en vene mellom de to hos meg ja (ikke veldig tydelig) ellers ingen forbindelse. Placenta anterior, posterior. Jaja- jeg må bare stole på legene. [emoji28] Godt at du slapp restriksjoner da- det er litt pes[emoji85]
 
Ja, mulig det er forskjell på todelt og to separate morkaker? Det går en vene mellom de to hos meg ja (ikke veldig tydelig) ellers ingen forbindelse. Placenta anterior, posterior. Jaja- jeg må bare stole på legene. [emoji28] Godt at du slapp restriksjoner da- det er litt pes[emoji85]

Blodårer er bare små blodkar mens en vene er en hovedåre, så er ikke så farlig for meg i forhold til deg. Men trur nok vi tar litt restriksjoner likevel [emoji87]jobber bare 25% av 75% nå på jobb og tar ting roligere[emoji4] godt å ja legene som vet hva de gjør [emoji4]
 
Back
Topp